שימוש אסור במידע רגיש: קנס הוטל על חברת "רמי לוי תקשורת" והמנכ"ל

    אתר קול חי No Comments on שימוש אסור במידע רגיש: קנס הוטל על חברת "רמי לוי תקשורת" והמנכ"ל

    בית המשפט גזר קנס על "חברת רמי לוי תקשורת" מנכ"ל החברה דאז וקצין הבטיחון של החברה. ברשות להגנת הפרטיות אמרו כי "הפרשה מגלמת את אחד האירועים החמורים שנחקרו"

    רמי לוי סלולר צילום: פלאש 90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט השלום בירושלים גזר היום (רביעי) על אופיר אטיאס, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ חברות, קנס בסך 75,000 שקלים ומאסר מותנה. על חברת "רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ" הוטל קנס בסך 600,000 שקלים וכן פיצוי בסך 200,000 שקלים לנפגעים עליהם בוצעו שליפות מידע מתוך מאגר המידע של החברה בניגוד לחוק.

    שלמה אדרת ג'וליאן, קצין ביטחון החברה, נידון לחמישה חודשי עבודות שירות, וקנס בסך 20,000 שקלים, סיום ההחלטה בעניין גזר דינו יינתן במועד מאוחר יותר.

    במסגרת הסדר הטיעון הורשעו הנאשמים. אטיאס הורשע בגין עבירות של הפרת חובת סודיות ושימוש במאגר מידע בניגוד לחוק. חברת "רמי לוי שיווק השקמה תקשורת בע"מ" הורשעה בעבירה של שימוש במאגרי מידע בניגוד למטרתו. ג'וליאן הורשע בעבירות רבות של פגיעה בפרטיות וכן בעבירות הפרת חובת סודיות ועבירות של שימוש במאגר מידע בניגוד לחוק.

    כתב האישום המתוקן בו הורשעו הנאשמים על פי הודאתם, מתאר את השימוש הבלתי חוקי שעשו במאגר המידע על לקוחות החברה. השימוש כלל שליפות מידע בנוגע לאירועים אישיים, עסקיים ואחרים שעניינו את המעורבים. במסגרת הליך גישור, הודו הנאשמים בכתב אישום מתוקן ונגזר דינם.

    בשנת 2011 קיבלה חברת "רמי לוי" רישיון ממשרד התקשורת למתן שירותי טלפון נייד ולצורך כך קיבלה גישה למאגר המידע המתעד נתוני תקשורת של לקוחות החברה ומאפשר להפיק פלטי שיחות וכן לקבל אינדיקציה על מיקומו של בעל הטלפון בעת קיום השיחה.

    מאגר מידע זה נועדה לשמש את חברות התקשורת למניעת הונאות ולפיכך כל שימוש אחר בו הוא בניגוד לחוק ומהווה עבירה לפי חוק הגנת הפרטיות. בין השנים 2011-2016 בוצעו בחברה מאות חיפושים במאגר המידע, חלקן בוצעו ביחס לעובדי החברה, וזאת לשם צרכים אישיים ועסקיים של הנאשמים.

    השימוש במידע נעשה בהזדמנויות רבות ובאופן שהפך לדפוס פעולה חוזר לבירור עניינים שונים שאותם ביקשה הנהלת החברה או הנאשמים לברר באמצעות מאגר המידע.

    כך למשל, בשנת 2013 על רקע פריצה לביתו של הנאשם אטיאס ועל מנת לאתר חשודים בביצוע הפריצה, ערכו שני הנאשמים בדיקות במאגר מידע על מספרי טלפון של אנשים שונים. במקרה אחר, ביצע הנאשם ג'וליאן בדיקה במאגר המידע על מספרו של אדם שהגיש תביעה כנגד החברה. וכן ביצע בדיקות במאגר המידע על מספרם של עיתונאים שפרסמו כתבה שלילית על החברה.

    החקירה בתיק נוהלה על ידי יחידת החקירות של הרשות להגנת הפרטיות ביחד עם יחידת ימ"ר ירושלים.

    התיק נוהל ע"י עו"ד אביה גליקסברג בניטה ומיכל בלומנטל מפרקליטות מחוז ירושלים שאמרו: "ראוי כי חברות התקשורת המחזיקות במידע אישי של בעלי הפלאפונים ידעו כי עליהם למנוע כל פגיעה בפרטיות בהם, ולהישמר מפני כל ניצול לרעה של מעמדם כאחראים על סודיות המידע. הפרקליטות תמשיך לפעול נגד מפרי החוק במטרה להגן על פרטיותם של האזרחים".

    מהרשות להגנת הפרטיות נמסר כי "הפרשה מגלמת את אחד האירועים החמורים שנחקרו ברשות בשל השימוש המכוון והמתמשך על ידי גורמים בכירים בחברה ציבורית במאגר המידע שהיה ברשותה.

    עבירות פרטיות אלה הביאו לפגיעה קשה בפרטיותם של עשרות אנשים. העובדה שגם החברה עצמה הורשעה מדברת בעד עצמה ומעבירה מסר על חומרת הפגיעה כתוצאה משימוש שלא כדין במידע רגיש".



    0 תגובות