- רדיו קול חי - -

בנט הודיע: "נתניהו נכשל, זה הזמן להקמת ממשלת חירום רחבה"

לאחר החזרת המנדט לנשיא המדינה וכשעה לפני הכרזת הנשיא על זהות חבר הכנסת שיקבל את המנדט מידי הנשיא, יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט עומד היום (רביעי) מול המצלמות ומודיע לעם ישראל כי הוא הולך להקים ממשלה עם גוש השמאל, וטען כי עשה הכל בכדי שראש הממשלה נתניהו יקים ממשלת ימין.

בפתח הצהרתו אמר בנט: "האמת היא פשוטה – נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית. עשיתי הכל, יחד עם חבריי, כדי שזה יצליח. חברי הכנסת של ימינה היו מהראשונים שהתייצבו ואמרו פומבית – ניכנס לממשלה ימנית. לא דרשנו שררה. דרשנו ממשלה שאכפת לה מהאזרחים" הצהיר בנט.

בנט עבר לחלק העיקרי של הצהרתו והבהיר, "עכשיו יש שתי אופציות: להמשיך בעוד בחירות ועוד בחירות עם עסקים קורסים,- או להקים ממשלת חירום רחבה, מאתגרת אמנם, אבל כזאת שתוציא את העגלה מהבוץ. פשוט. שתי אופציות. או בחירות או ממשלת חירום".

בנט ממרומי 7 המנדטים שבידו הזמין בנדיבות את 52 המנדטים של מפלגות הימין ואמר, "זה הזמן להקמת ממשלת אחדות. כל מפלגות הימין מוזמנות פנימה. אל תתלוננו על המציאות, תייצרו מציאות. הדלת פתוחה בפני כל המפלגות לצורך ההקמה. יש רק קו אחד שמנחה אותנו: לא לבחירות חמישיות. מי שלא מצטרף לממשלת אחדות, פוגע באחדות. מי שמנסה להוביל אותנו לבחירות חמישיות, ימצא אותנו מולו".

בסיון דבריו אמר יו"ר ימינה, "הממשלה שאנו שואפים להקים לא תהיה ממשלת נגד, אלא ממשלת בעד. בעד האוב, בעד הרוגע, בעד הפעילות, הפעולה, בענייניות. זה אפשרי. על מנת להקימה לא נחסוך בשום מאמץ, אך לא נשלם כל מחיר. לא במחיר עקרונותינו וערכינו.
בימים הקרובים ניכנס למ"מ ונעמוד על עקרונות היסוד החשובים לנו במחנה הימין".