הרב אבינר: "יש מקום לשקול ממשלה עם הערבים – הרע במיעוטו"

    מהדורת הבוקר No Comments on הרב אבינר: "יש מקום לשקול ממשלה עם הערבים – הרע במיעוטו"

    בעד ממשלה עם רע"מ? הרב שלמה אבינר בריאיון ל'קול חי': "צריך להציל מה שאפשר. אם אי אפשר לעשות הכל אז עושים מה שאפשר, גם בממשלת שמאל"

    הרב שלמה אבינר צילום: פלאש 90
    8:25
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גל תקיפות של צה״ל על יעדי חיזבאללה בדרום לבנון

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    ראש ישיבת עטרת ירושלים, הרב שלמה אבינר שוחח עם איתי גדסי ויעקב פרידמן במהדורת הבוקר והתייחס לשאלה האם להסתמך על מפלגות ערביות בהקמת ממשלה: "זו שאלה קשה, דילמה. מצד אחד אי אפשר להקים ממשלה שנסמכת על גויים. הרי זו מדינה יהודית. מצד שני, צריך להיזהר מממשלת שמאל שתגרור למדינת כל אזרחיה, כי גם אז זו לא תהיה מדינה יהודית. לא תהיה שבת, לא כשרות ולא גיור".

    לדברי הרב אבינר, יש מקום לשקול שיתוף פעולה עם הערבים בבחינת 'הרע במיעוטו': "שני הפתרונות לא טובים אז צריך לבחור את הטוב ברובו והרע במיעוטו. יכול להיות, צריך לשקול האם בחירות חמישיות יותר טוב או פחות טוב. באופן עקרוני צריך להציל מה שאפשר. אם אי אפשר לעשות הכל אז עושים מה שאפשר, גם בממשלת שמאל".

    עוד הוסיף הרב אבינר: "אני לא יודע מה יותר גרוע המצב עכשיו או בחירות חמישיות. אני לא סומך עליהם (על חברי הכנסת הערבים), וכמו שאמרתי, גם אם הייתי סומך עליהם – זו מדינה יהודית, לא מדינת כל אזרחיה ולכן צריך להקים ממשלה עם יהודים. אבל מצד שני, צריך ללכת על הטוב ברובו והרע במיעוטו".

    ביחס לאסון הכבד במירון, אמר הרב: "אנחנו לא יודעים מעשיו של הקב"ה. צריך לחדול מלהאשים אחד את השני. ההאשמות צריכות להיות תמיד אדם כלפי עצמו. כשיש צרה עושים תשובה. שכל אחד יעשה תשובה במה שהוא צריך".

    יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס במהלך הבוקר להתבטאותו של הרב אבינר ולפרסומים שונים לפיהם יתכן שיתמוך בממשלת שמאל ושלל זאת מכל וכל: "אנחנו ממשיכים לעבוד קשה כדי לסכל ממשלת שמאל ולהקים ממשלת ימין ובעזרת השם נצליח בכך", כתב סמוטריץ'.



    0 תגובות