תקווה חדשה: נמליץ על לפיד – להקמת ממשלת חילופים

    אבי רבינא No Comments on תקווה חדשה: נמליץ על לפיד – להקמת ממשלת חילופים

    בתקווה חדשה הודיעו כי ימליצו על לפיד, אך רק לצורך ממשלת חילופים כשבנט הראשון ברוטציה: "הגענו לכלל דעה שלעת הזו נכון להמליץ על ח"כ יאיר לפיד, בהקשר של הניסיון להקמת ממשלת אחדות על פי המתכונת של ממשלת חילופים"

    סער צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסיעת 'תקווה חדשה' בראשותו של גדעון סער מודיעים הבוקר (רביעי), כי ימליצו על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להרכבת הממשלה. זאת, במסגרת הניסיון להקמת ממשלת אחדות על פי המתכונת של ממשלת חילופים.

    במכתב ששיגרו הבוקר לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, על רקע חידוש סבב ההתייעצויות בתום המנדט שניתן לנתניהו, נכתב "סיעת תקווה חדשה התכנסה הבוקר לקיים דיון בסוגיית ההמלצה להרכיב ממשלה. לאחר ששקלנו את השיקולים השונים הגענו לכלל דעה שלעת הזו נכון להמליץ על ח"כ יאיר לפיד, בהקשר של הניסיון להקמת ממשלת אחדות על פי המתכונת של ממשלת חילופים. זאת, בהמשך לשיחות שהתקיימו בנושא זה בין הסיעות בשבועות האחרונים".

    בסיעה ציינו כי "סעיף 13א לחוק יסוד הממשלה מאפשר שמקבל המנדט לא בהכרח יהיה ראש הממשלה הראשון בממשלה כזו. להבנתנו, המלצה על ח"כ לפיד בשעה זו עולה בקנה אחד עם מיצוי האפשרות להקמת ממשלת אחדות ושינוי, מהלך שאת חיוניותו פרטנו במהלך מערכת הבחירות".



    0 תגובות