בן גביר: "אמליץ על בנט – בתנאי שיתחייב שלא ללכת עם השמאל"

    איתי גדסי No Comments on בן גביר: "אמליץ על בנט – בתנאי שיתחייב שלא ללכת עם השמאל"

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר: "רק אם בנט מתחייב לא לשבת עם השמאל אמליץ עליו לנשיא"

    איתמר בן גביר צילום: פלאש 90
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מתייחס הבוקר (רביעי) לראשונה לאופציה לפיה ימליץ על נפתלי בנט אצל הנשיא. ההתייחסות בעקבות גל שמועות שגורמים בציונות הדתית יחברו לממשלת בנט לפיד ויותירו את נתניהו והחרדים בחוץ.

    ח"כ בן גביר מצהיר כי "לא אתמוך בממשלת שמאל שחברים שם ניצן הורוביץ, מזהה התהליכים יאיר גולן, מירב מיכאלי שרוצה מדינת כל אזרחיה. אם בנט רוצה את תמיכתי לנשיא הוא חייב להתחייב לא לשבת עם השמאל ולהקים ממשלה בראשות נתניהו ועם המפלגות החרדיות וכל השותפים הטבעיים בגוש הימין".

    יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הכחיש הבוקר את הפרסומים לפיהם יש היתכנות לכך שהוא יצטרף לממשלת גוש מתנגדי נתניהו, בראשותו של בנט. "תרגיעו כבר עם הקשקושים. (ואם זה לא היה מספיק ברור: לא יקרה)", כתב יו"ר הציונות הדתית "אנחנו ממשיכים לעבוד קשה כדי לסכל ממשלת שמאל ולהקים ממשלת ימין ובעזרת השם נצליח בכך".

    דבריו של סמוטריץ' באו בין היתר על רקע דבריו של ראש ישיבת עטרת כהנים, הרב שלמה אבינר הבוקר לאיתי גדסי ויעקב פרידמן כאן ב'קול חי': "על בצלאל סמוטריץ' להכנס לממשלת שמאל בראשות לפיד-בנט בכדי למנוע ממשלה בתמיכת הערבים, ולהציל מה שאפשר להציל", אמר הרב אבינר.

    סגן שר הבריאות יואב קיש מהליכוד האשים הבוקר את בנט וסמוטריץ' באי הקמת ממשלה בראשות נתניהו: "בגלל בנט וסמוטריץ נמנעה ממשלת ימין והשמאל יוכל להקים ממשלה. לאור הדיווחים האחרונים בתקשורת, אם אכן הם יחברו יחדיו לממשלה שכזו מדובר בבגידה הפוליטית המכוערת בהיסטוריה".

    בתוך כך, ב'תקווה חדשה' הודיעו כי ימליצו אצל הנשיא על יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד במסגרת המתכונת בהם תקום ממשלת אחדות.

    במקביל, מרד בימינה: ח"כ עמיחי שקלי הודיע הבוקר ליו"ר המפלגה נפתלי בנט כי הוא מתכוון להצביע נגד ממשלה עם לפיד והשמאל.

    נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי לחדש היום את סבב ההתייעצויות עם הסיעות וכן להיפגש עם המועמדים לראשות הממשלה, בנט ולפיד. בפנייה הבוקר לראשי הסיעות הציע הנשיא לסיעות להציג את עמדתם בנוגע למועמד הבא להרכבת הממשלה: "במידה וסיעתך מעוניינת להציג את עמדתה בפני נשיא המדינה בטרם יקבל את החלטתו לפי סעיף 9, הנך מתבקש להעביר באמצעות הח"מ את עמדת הסיעה בכתב, לכל המאוחר עד השעה 14:00. ככל שיעלה הצורך בבירורים נוספים, ישקול הנשיא את זימון נציגי סיעתך להצגת עמדתם בפניו, כל זאת על פי לוחות הזמנים הקבועים בחוק".

    הבוקר עתיד הנשיא להיוועד עם ח"כ נפתלי בנט וכן עם ח"כ יאיר לפיד. בהמשך היום יקבעו פגישות נוספות בהתאם לבקשת חברי הסיעות ולשיקול דעתו של הנשיא.



    0 תגובות