- רדיו קול חי - -

עו"ד שייצג את נפגעי אסון ורסאי: "יש לפעות במהירות לפיצויי למשפחות"

ד"ר אסף פוזנר, עו"ד, מומחה בעל שם בדיני נזיקין, ייצג את מרבית הניזוקים באסון ורסאי, והיה מועמד לבית המשפט העליון קורא לממשלה ובתי המשפט ללמוד ולהפיק את הלקחים הקשים מאסון ורסאי ולמנוע עינוי דין וצער רב למשפחות החללים והנפגעים.

לדברי עו"ד פוזנר "יש צורך בהפקת לקחים מאסון ורסאי: שם נספו 23 אנשים, ונפגעו מאות. ההליך הנזיקי ארך עשרות שנים, ולגבי חלק מהניזוקים טרם הסתיים.

פוזנר מציין כי לאחר אסון ורסאי, נחקק חוק סיוע לנפגעי קריסת הרצפה באולמי ורסאי, התשס"ב 2002. החוק נחקק מתוך הבנה שלא ייתכן להותיר קהילה פצועה ומדממת ללא פתרון, ולו פתרון זמני. עם זאת, חוק זה נכשל: הוקמה במסגרתו ועדה ציבורית, והמדינה "השכילה" להעמיד לרשותה סכומים נמוכים ביותר.

יוזמי החוק לא צפו את התארכות ההליכים הנזיקיים, והפתרון, בבחינת פלסטר זמני, לא סייע לתקופה ממושכת.

עו"ד פוזנר החליט בשל כך להרים הפעם לאחר "אסון מירון" את הכפפה ולעשות הכל שהמשפחות לא יעברו את הסבל של נפגעי אסון ורסאי "ראיתי את מה שהם עברו וחשוב לי לא לתת למשפחות של אסון מירון להתמוטט ולעבור את מה שעברו נפגעי אסון ורסאי.

בשעתו, הצעתי בכנסת לנציגי משרד המשפטים, שיאמצו את המודל של חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. חוק זה קובע פיצוי מוגבל, אך ללא אשם, ואימוצו היה מאפשר לפזר את התיקים בין כלל בתי המשפט ולהעניק פיצוי מהיר יחסית שהיה מאפשר את שיקום ההריסות".

עו"ד פוזנר מבקש להוציא את הניזוקים מפיזור ההאשמות בין הגופים במדינה ולעשות הכל ששיקומם והפיצויים יתקבלו ללא עינוי דין.

הקמת צוות משפטי רב תחומי לטיפול בנפגעי אסון מירון 2021 תשפ"א.

ד"ר אסף פוזנר, עו"ד, מומחה בדיני נזיקין ואסונות רבי משתתפים ייצג את מרבית הניזוקים באסון ורסאי. יחד עם עו"ד גלעד קורינאלדי – מומחה בתחום המקומות הקדושים – הקימו צוות משותף לטיפול בנפגעי אסון מירון תשפ"א.