אסון מירון: עימות בין 'אגודה' ל'דגל' על הפקעת מירון לניהול המדינה

    אבי רבינא No Comments on אסון מירון: עימות בין 'אגודה' ל'דגל' על הפקעת מירון לניהול המדינה

    עימות התרחש בין אגודת ישראל ל'דגל התורה' על רקע סוגיית הפקעת מירון מידי הוועדות והעמותות לניהול המדינה בדומה לכותל המערבי. אמש הבהיר ראש הממשלה כי נושא ההפקעה והאחריות ייבחנו במסגרת החקירה המדוקדקת על אסון מירון

    צילום: יהודה חיים, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר אסון מירון עדיין הדעות חלוקות על הסדר האתר. ‏5 ימים לאחר האסון הגדול בתולדות מדינת ישראל ובציבור החרדי, וכבר נרשם פיצוץ ועימות היום (שלישי) ביהדות התורה על רקע אירועי מירון: ח"כי 'דגל' דרשו להוביל קו להפקעת השליטה במירון מההקדשות לניהול המדינה.

    מנגד ח"כים ב'אגודה' מתנגדים בתוקף למהלך. בכיר ב'דגל' תקף את גרירת הרגליים באגודה ואמר: "הם רועדים מהסיקריקים ומשחקים בחיי אדם. בכותל הכל מתנהל פרפקט בגלל שליטת המדינה".

    אמש בישיבת באבל המיוחדת על 45 הנספים באסון מירון, ראש הממשלה הבהיר כי כל פרט בהר מירון ייבחן ואף נושא ההפקעה והאחריות על האתר הקדוש. גם יו"ר סיעת ש"ס קרא למדינה לקחת אחריות על המקום והבהיר כי דרושה חקירה שתבדוק את התנהלות המקום. יו"ר יהדות התורה ח"כ גפני אמר אמש כי על המדינה לקחת אחריות על מירון בדומה לכותל המערבי. שר השיכון יעקב ליצמן תמך בחקירת האסון והסמכת אחראי אחד לניהול המקום כולו.



    0 תגובות