שר החקלאות הפולני: "לא מגבילים את פעילות הבשר הכשר"

    ארי טננבוים No Comments on שר החקלאות הפולני: "לא מגבילים את פעילות הבשר הכשר"

    על רקע הניסיונות להעברת החוק לרווחת בעלי חיים, שמגבילה את השחיטה הכשרה במדינה לתצרוכת מקומית בלבד, שר החקלאות בפולין גרגז'רץ פודה, הבהיר לראשי ארגונים וקהילות יהודיות מפולין ומרחבי היבשת כי משרדו אינו נוקט בשום צעד להגבלת ייצוא הבשר הכשר מחוץ לפולין | כל הפרטים

    צילום: Gili Yaari/Flash90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע הניסיונות להעברת החוק לרווחת בעלי חיים, שמגבילה את השחיטה הכשרה במדינה לתצרוכת מקומית בלבד. שר החקלאות בפולין גרגז'רץ פודה, הבהיר לראשי ארגונים וקהילות יהודיות מפולין ומרחבי היבשת כי משרדו אינו נוקט בשום צעד להגבלת ייצוא הבשר הכשר מחוץ לפולין.

    ההבהרה של השר הגיעה בשיחה שקיים עם יו"ר "מרכז רבני אירופה" ((RCE המשמש גם כיו"ר "איגוד הארגונים היהודים באירופה" (EJA) הרב מנחם מרגולין ועם הרב הראשי למחוזות הולנד וחבר "מועצת רבני אירופה" הג"ר בנימין יעקובס ואדוארד אודונר, יו"ר מועצת התאחדות יהודי פולין (TSKZ)

    השיחה של השר עם המנהיגים היהודים התקיימה לאחר חודשים של דאגה בקרב קהילות יהודיות בכל רחבי היבשת, בנוגע להצעת החוק "לרווחת בעלי חיים" שהציעה ממשלת פולין, שכללה הגבלה של שחיטה כשרה לצרכים מקומיים בלבד מה שהיה מחסל למעשה את ייצור הבשר הכשר במדינה.

    כחלק מהמאבק בניסיון החקיקה, עשרות חברי פרלמנטים מרחבי אירופה, ראשי ארגונים וקהילות יהודיות מרחבי היבשת, כמו גם חברי כנסת מישראל נענו ליוזמת הרב מנחם מרגולין, יו"ר "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הארגונים היהודים באירופה" וחתמו על מכתב לנשיא פולין, אנדז’יי דודה ולראשי שני בתי הפרלמנט בפולין, מרשל הסנאט תומאש גרוצקי וליושבת ראש הסיים אליזבטה ויטק, בבקשה שישפיעו על ראש ממשלת פולין וחברי הפרלמנט לקיים חשיבה מחודשת על הצעת החוק.
    לאור העובדה שפולין היא יצואנית משמעותית של בשר כשר לכלל הקהילות היהודיות באירופה וגם לישראל, כל הגבלה על ייצוא בשר כשר הינה בעלת פוטנציאל לפגיעה קשה בקהילות יהודיות אירופיות מסורתיות – ובעיקר בקהילות קטנות יותר ללא אמצעים לייצור מקומי של בשר כשר.

    יו"ר "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הארגונים היהודים באירופה" הרב מנחם מרגולין הודה לשר פודה וציין כי: "אנו מבינים כי בשלב זה, משרדו של השר אינו מתכנן לקדם היבט זה של הצעת החוק, וכי כתוצאה מכך לא צפוי להיווצר מחסור של בשר כשר פולני בקהילות יהודיות ברחבי אירופה. מדובר בחדשות מבורכות מאוד ואנו נמשיך בקשר ישיר עם השר פודה על מנת למנוע ניסיונות חקיקה נוספים של הסעיף הבעייתי הזה."

    מנכ"ל "מרכז רבני אירופה", הרב אריה גולדברג הבהיר כי: "לנושא השחיטה הכשרה בפולין השלכות על החיים היהודים ברחביי אירופה כולה, ולפי כך גם כאשר החקיקה ירדה לעת עתה מסדר היום אנחנו פועלים יחד עם הגורמים המקומיים על מנת להבטיח המשך השחיטה הכשרה במדינה".



    0 תגובות