במסגרת הביקורת על האסון: המבקר יגיע היום לציון הרשב"י

    בנצי לייזרוביץ No Comments on במסגרת הביקורת על האסון: המבקר יגיע היום לציון הרשב"י

    במסגרת הביקורת על האסון, מבקר המדינה צפוי להגיע היום לציון הרשב"י במירון שם אירע בשבוע שעבר האסון בו נהרגו ארבעים וחמישה מתפללים

    מבקר המדינה מתניהו אנגלמן צילום: פלאש 90
    14:42
    28.03.24
    ישראל רובין No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האסון במירון: מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן צפוי להגיע היום (שלישי) לציון הרשב"י במירון שם אירע בשבוע שעבר האסון בו נהרגו ארבעים וחמישה מתפללים. למבקר יתלווה צוות הבדיקה שיבחן את המחדלים שהובילו לאסון הנורא.

    אתמול (שני) הודיע המבקר במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס, כי בכוונתו לפתוח בביקורת מדינה מיוחדת אשר תתחקר את הנסיבות שהובילו לאסון הר מירון, את היערכותם של הגופים השונים ואת הפעולות שננקטו על ידם, הן בשנה זו והן במהלך השנים שחלפו מדוח הביקורת של משרד מבקר המדינה ב- 2011.

    "בשל הנסיבות הטרגיות, בעטיין נדרשת ביקורת ייחודית שתבחן את הכשלים שהובילו לאחד האסונות האזרחיים הגדולים, ברצוני להדגיש, כי ככל שיעלו בביקורת היבטים של אחריות אישית, הדבר יבוא לידי ביטוי בדוח באופן חד משמעי, תוך התייחסות פרטנית לנוגעים בדבר", ציין המבקר.

    המבקר אנגלמן אמר בדבריו כי הביקורת תעסוק בשלושה מישורים עיקריים:

    הראשון – בחינת התנהלותם ופעילותם של כלל הגורמים מרמת מקבלי ההחלטות ועד דרגי השטח, לרבות מערכת אכיפת החוק וגופי החירום לקראת האירוע הנוכחי ובמהלכו.

    השני – הטיפול במתחם קבר הרשב"י במהלך השנים – ובכלל זה הפעולות שננקטו לתיקון הליקויים שעלו בדוחות מבקר המדינה.

    והשלישי יעסוק בראייה רוחבית, צופה פני עתיד- כיצד מקיימים ומסדירים אירועים המוניים דתיים במדינת ישראל, לצורך מניעת הישנותו של אסון מסוג זה בעתיד. הדבר אמור לא רק ביחס להילולת ל"ג בעומר אלא גם לאירועים נוספים, כגון אירועי סליחות בכותל או הילולות אחרות.

    בתוך כך, אתמול (שני) נערכה ההלוויה האחרונה של הרוגי האסון, הבחור אברהם אמבון ז"ל ובכך הובאו למנוחות כל הנספים באסון הקשה.



    0 תגובות