ח"כ גפני בישיבת האבל: "המדינה צריכה לקחת את ניהול מירון כמו בכותל"

    איתי גדסי No Comments on ח"כ גפני בישיבת האבל: "המדינה צריכה לקחת את ניהול מירון כמו בכותל"

    יו"ר יהדות התורה משה גפני נאם בישיבת האבל במליאת הכנסת על נספי אסון מירון וסקר את פעילותו למען השינוי בהר מירון גם במבנה וגם בניהול, "המדינה חייבת להיכנס לשים כסף והרבה ולמנות מנהל למקום"

    משה גפני צילום: פלאש 90
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני נאם היום (שני) בישיבת האבל המיוחדת על הנספים באסון מירון במליאת הכנסת, גפני הודה על האחדות בין כל המגזרים, "ראינו את עם ישראל במיטבו בצורה הכי יפה שלו. אנחנו מתפללים שזה לא רק יהיה בזמן אסון אלה בכל זמן. זה מחמם את הלב".

    גפני השיב לפרשנים שתקפו את הציבור החרדי, "אני נמצא כאן הרבה שנים בכנסת, וביקשתי מאנשיי להוציא את כל המלחמות שניהלתי לפיתרון למירון. הבאתי אחד מיוני 2008 ביקשתי להקים וועדת חקירה פרלמנטרית על הנעשה במירון. אז קיבלתי מכתב מספר גפני וכך כותב לי הכותב, "אני יהודי חילוני שחש כבוד למסורת וראיתי אותך בטקס חלאקה בציון הרשב"י, והחלטתי לכתוב לך, פעם ראשונה שהייתי באתר והיינו מזועזעים ממראה המקום, מהכניסה למושב ועד האתר עצמו. האם כך צריך להיראות אתר מורשת של עם ישראל? הייתי בהרבה אתרים מקודשים בעולם ומעולם לא ראיתי הזנחה במקום מקודש כל כך".

    גפני סקר את פעילותו למען מירון לאורך השנים, "מליאת הכנסת הצביעה על וועדת חקירה פרלמנטרית באתר מירון והמליאה אישרה את הוועדה. אז בממשלת אולמרט ואז אח"כ הממשלה נפלה. כל השנים כל הזמן ביקשנו נציגי הציבור החרדי, ואמרתי זה לא לזרוק 10 מיליון ש"ח לפני לג' בעומר. אז הבאתי חשבון לשרים שעסקו בעניין, צריך לשנות את כל המבנה" הבהיר גפני.

    גפני הוסיף וסיפר על ההתרעות שהעלה בשעתו על הסכנה במירון, "כל מי שנוסע למירון אתה נוסע בכביש צר ושם אתה כמו בהרי ההימלאייה, אמרתי אז אם ח"ו יש אירוע ביטחוני איך אפשר לפנות נפגעים? זה אותה מדינה שלקחה על עצמה את הכותל המערבי עשו שם רחבה מסודרת, למה במירון שזה האתר השני בגודלו, כמעט שני מיליון איש בשנה מכל העולם מגיעים".

    גפני המשיך ושאל, "אני לא מאשים איש, בסוף ימצאו איזה שוטר שהוא אשם. הממשלה אם היא מקבלת החלטה שהיא נכנסת לעניין הזה והיא שמה מנהל ושמה כסף והרבה, זה לא יילך בלי זה צריך לקחת את הניהול הזה, אמרתי את זה פעם אחר פעם".

    בסיום דבריו שלח יו"ר יהדות התורה תנחומים למשפחות הנספים שחלקם הגדול הוא מכיר אישית "הכאב הוא גדול זה בלתי נתפס מה שקרה שם". יהי זכרם ברוך.



    0 תגובות