השר גנץ בישיבת האבל: "שבת אחים גם יחד ברע, אבל גם בטוב"

    איתי גדסי No Comments on השר גנץ בישיבת האבל: "שבת אחים גם יחד ברע, אבל גם בטוב"

    יו"ר כחול לבן השר בני גנץ קרא בנאומו בישיבת האבל להקים ועדת חקירה לבדיקת אסון מירון: "אין תפקידה של חקירה בהכרח רק למצוא אשמים, אלא חובה לממש את המחויבות שלנו ללמידה מערכתית מתוך האירוע הזה ודומים לו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה החליפי בני גנץ השתתף היום (שני) בישיבת המליאה המיוחדת בעקבות האסון במירון וסיפר על עבודת הקודש של כוחות הביטחוםן באירוע: "ראינו את החיילות והחיילים, צוותי הרפואה, זק"א, השוטרים בשטח, והאזרחים שמסביב שהושיטו יד, שבת אחים גם יחד ברע, אבל גם בטוב. כולנו חבים להם חוב גדול ורבים חבים להם את חייהם".

    גנץ קרא להקים ועדת חקירה כדי להבטיח שאסון כזה לא יישנה, "כעת, עלינו לגייס את הסולידריות הזו כדי לתקן. את הנעשה אין להשיב, אבל בכוחנו להציל חיים. זוהי משמעותה של אחריות, זוהי משמעותה של מנהיגות. אין תפקידה של חקירה בהכרח רק למצוא אשמים, אלא חובה לממש את המחויבות שלנו ללמידה מערכתית מתוך האירוע הזה ודומים לו".

    עוד הוסיף, "זו חובה לאומית וזהו צו מוסרי עבור הקורבנות, כך שמותם לא יהיה לשווא. חובתנו להפוך את האסון הלאומי – מנקודת שבר, לנקודת שינוי. עבור כולנו, האסון הזה הוא גם קריאה דחופה להחזרתה של הממלכתיות. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתפרק לאוטונומיות, שבהן איש הישר בעיניו יעשה".



    0 תגובות