הרב דרוקמן הכריע: אסור להסתמך על ממשלה שתישען על רע"מ

    איתי גדסי No Comments on הרב דרוקמן הכריע: אסור להסתמך על ממשלה שתישען על רע"מ

    בהודעה שפרסם הגאון הרב חיים דרוקמן בסיום התייעצות רבנים שהתקיימה בביתו מעניק הרב גיבוי מלא ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' בהתנגדות להקמת ממשלה שתתבסס על רע"מ וקורא לבנט להודיע לאלתר על הצטרפותו לממשלת ימין ושלילה מוחלטת של האפשרות שיחבור לממשלת שמאל ותומכי טרור. הרב קרא גם לסער ושותפיו לשים הכל בצד ולהצטרף לממשלת ימין שתתבסס על המפלגות הציוניות בלבד

    צילום: פלאש 90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתום אסיפת רבני הציונות הדתית שהתכנסה היום (שני) בביתו של זקן רבני המגזר, הגאון הרב חיים דרוקמן הוחלט שאין להסתמך על מפלגת רע"מ להקמת ממשלה. בכך הגיע לסיומו ניסיון נוסף של ראש הממשלה נתניהו להכריע את הכף ולשכנע את יו"ר מפלגת הציונות הדתית לתמוך בממשלה שכזו. בדבריו הנחרצים של הרב דרוקמן הוכרעה הכף וסמוטריץ' לא יתן ידו לממשלה בתמיכת רע"מ.

    בסרטון מצולם שהוציאו במפלגת הציונות הדתית, אומר הגאון הרב דרוקמן, כי "התקיימה כאן עכשיו אסיפת רבנים גדולה על העניינים שעומדים על הפרק. הסיכום הוא שאסור לימינה להצטרף לממשלת שמאל. היא חייבת ללכת אך ורק לממשלת ימין. ויכול הלקום ממשלה כזו. עם ישראל הוכיח שזה מה שהוא רוצה. בוודאי שממשלת ימין שהיא מבוססת על יהודים שמבציעים עבורה ולא אחרים. לא אחרים ימליכו את הממשלה שלנו".

    הרב דרוקמן הבהיר: "אנחנו רוצים לעזור לכל האזרחים במדינת ישראל ומן הראוי לעשות כן אבל הממשלה צריכה להתבסס על יהודים. זה בהחלט ניתן. העמדה של הרבנים בדיון היום הייתה שמתמידים בעמדה שלא להשתמש במפלגת רע"מ להקמת הממשלה. הדברים לא השתנו וברצון אפשר להקים ממשלה בלי רע"מ.

    במקביל, יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' שלל את הפרסום על כוונתו להתפטר: "‏חוזר אחרי כמה שעות שלא הייתי כאן ורואה את חגיגות התפטרותי. צר לי להשבית שמחות אבל אין לי שום כוונה להתפטר. האצבע שלי תישאר תקועה עמוק בסכר ותמנע את קריסת הציונות בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ששוללים את קיומנו כמדינה יהודית. חולדאי לא צריך להאיר את בניין העירייה הלילה בתמונתי".

    מוקדם יותר היום הצטרף רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון הרב שמואל אליהו לקריאתו של נשיא ישיבת הר המור, הגאון הרב צבי טאו לתמוך בממשלה בהישענות על מפלגתו של מנסור עבאס.

    בריאיון לרדיו גלי ישראל הבוקר, התייחס לכך הרב אליהו ואמר "קראתי את דברי הרב טאו ואני מזדהה עם כל מילה. צריך לתת לזה סיכוי. אני חושב שצריך לאפשר את זה, לא מתעלם מהחששות אבל אנחנו ברגעי הכרעה, אמרתי את זה לבצלאל סמוטריץ'. הוא צריך להבין שנעמוד מאחוריו".

    בהודעתה הרשמית של מפלגת הציונות הדתית הבהירו כבר הבוקר גם לאחר דבריהם של הרב אליהו והרב טאו, כי "אין ולא יהיה שינוי בעמדת הציונות הדתית לגבי הישענות על תומכי מחבלים ששוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית". בהודעת המפלגה נכתב "מי שיעלה על דעתו להקים ממשלה שכזו שתסכן את המדינה היהודית ישא אות קין עד אחרון ימיו".

    גם במפלגת עוצמה יהודית, הצטרפו והבהירו: "אין שום שינוי בעמדת עוצמה יהודית. לא נאפשר הישענות על תומכי טרור ולא ניתן כוח למנסור עבאס".



    0 תגובות