דרמה: בית הדין ביטל את הוכחת היהדות של המיסיונר לשעבר

    ארי טננבוים No Comments on דרמה: בית הדין ביטל את הוכחת היהדות של המיסיונר לשעבר
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפסק דין דרמטי שניתן אתמול החליט בית הדין בפילדלפיה (בית הדין לענייני אישות וערעורים דפילאדעלפיא והגליל) לבטל את הוכחת היהדות של מיכאל הכהן שזהותו כמיסיונר לשעבר נחשפה השבוע, זאת לאחר שבימים האחרונים נחשף כי מסמך ההוכחה היחיד של מיכאל "הכהן" ליהדותו הוא הגט שניתן בבית הדין של פילדלפיה.

    מי שאחראי על פסק הדין הם אנשי יד לאחים שפעלו כל השנים מול מיכאל הכהן לבל יקיים פעילות מסיונרית. מיד כאשר נחשף הגט המדובר פנה הארגון לבית הדין בפילדלפיה, כדי לנסות לשים סוף לפרשיה הזו, ובתגובה, בפסק הדין שממוען ל"'ראשי ארגון הקודש יד לאחים בארץ הקודש" קובע אב בית הדין כי הגופים הרשמיים בארץ שקבעו את יהדותו של כהן על סמך הגט שניתן אצלם, עשו זאת בטעות.

    נסביר: כהן עלה לארץ והוכר כיהודי על ידי משרד הפנים בעקבות גט שהציג להם מבית הדין בפילדלפיה. הגט שניתן לו הוכיח כי מדובר לכאורה ביהודי כדת וכדין, שכן אחרת הוא לא היה מקבל את גט שכזה.

    אלא שכאן הטעות הגדולה של משרד הפנים והרשויות השונות שאותה אנו חושפים כאן לראשונה: בתי הדין בחו"ל נותנים לעיתים גיטים לאנשים שהם ספק יהודים כדי להוציא אנשים מידי איסור אשת-איש. בחלק מהמקרים מצליחים גויים לנצל זאת כדי להשיג גט במרמה, וכך הם עולים לארץ ומנפנפים בגט כדי להוכיח את יהדותם בפני משרד הפנים.

    נראה שכך היה גם במקרה דנן. כהן עלה לארץ תוך שהוא מציג גט משנת תשס"ד ובמשרד הפנים קנו את התרמית והכירו בו כיהודי.

    יד לאחים פנה וביקש לדעת האם בית הדין אכן הכיר ביהדותו של כהן או שמא רק נתן לו גט כדי למנוע חשש 'אשת איש'. בשל פנית הארגון נשלח כאמור הפסק האמור בו מדגישים חברי בית הדין כי הם מעולם לא הצביעו על יהדותו של כהן, וכי אסור להסתמך על הגט כדי לעשות זאת. ביד לאחים מציינים כי זריזותו של בית הדין והפסיקה מהווה סיוע בהמשך המאבק מול ההתחזות של מסיונריים, וגויים בכלל, לחדור לתוככי עם ישראל.

    בפסק נכתב:

    "לכבוד ראשי ארגון הקודש יד לאחים באה"ק, שלום וברכה.

    "לעורר בעובדא דהוי קמייכן בעניין ג"פ שהובא לפניכם באחד שהתגרש פה בעיר פילאדעלפיא ארה"ב.

    "הננו להצהיר בפניכם שא"א לסמוך על יהדותם של נותני ומקבלי גט פיטורין, שהם ממש יהודים לכל דבר ואין עליהם חשש ודקדוק כלל. זוג שבאים לבית דין וברצונם להתגרש, שואלים אותם להראות כתובתם (והרבה פעמים זה כתובה שנכתבה מקאנסרבטיים ורפארמים רח"ל). ולפעמים נאבדה הכתובה אולם הם באים בתור יהודים וכאיש ואשה המבקשים גט כדמו"י. ויש מקרים שבאים להתגרש אחרי יותר מחמישים שנה יחד, ובהרבה מקרים כבר אל נמצאים במקום לידתם וגדולתם.

    "מבררים שמותיהם כפי שאפשר וכותבים ונותנים ג"פ. אולם כבר אי אפשר לברר העבר שלהם בדו"ח יסודי. אולם כשבאים להבי"ד לקבל תעודת יהדות, התהליך הוא שונה לגמרי: מבקשים תעודת לידה, מילה, פדיון הבן, תעודת מאבא ואמא, סבתה וכו' וכו'. ורק אחרי דו"ח ממשי, יסודי, ומקיף נותנים תעודת יהדות.

    "ובכן אנו מודיעים בשער בת רבים שאי אפשר לסמוך רק על תעודת מעשה בית דין של גט כדי לברר יהדות.

    "ועבה"ח ביום בחודש בשנת הנ"ל, יצחק מאיר צבי בן הרב הלוי ליזרובסקי, פה פילאדעלפיא".

    "לראשי ארגון הקודש יד לאחים". המסמך הדרמטי



    0 תגובות