עשרות מתאמי קשרי הקהילה התגייסו לסייע לנפגעי האסון

    עפר גדנקן No Comments on עשרות מתאמי קשרי הקהילה התגייסו לסייע לנפגעי האסון

    מאז היוודע האסון הנורא, פעלו עשרות מתאמי קשרי הקהילה של מכבי סביב השעון על לסייע לנפגעים ובני משפחותיהם ▪ נוסף על כך פעלו צוותי הרפואה הרבים של מכבי בשטח ובמענה טלפוני במוקדים הייעודים שהוקמו בבוקר יום שישי וממשיכים לפעול גם כעת בסיוע ובהתמודדות הקשה של הנפגעים ומשפחותיהם ומי שנחשף למראות הקשים ▪ מתאם קשרי הקהילה בחיפה הרב לייזער רוזנברג :"ברגע האסון הייתי במירון, ומהר מאוד התגייסנו כל מתאמי קשרי הקהילה בצפון ומכל רחבי הארץ ועמדנו בחוד החנית בפעילות המסורה למען הנפגעים ובני משפחותיהם, ולא נחנו לרגע עד לכניסת השבת – שאחריה שוב חזרנו לפעילות"

    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מתאמי קשרי הקהילה של מכבי מכל רחבי הארץ ומנהלי המרחבים מהשדרה הניהולית החרדית במכבי ממשיכים כל העת לסייע למי שנפגעו באסון הגדול במירון בליל ל"ג בעומר, כמו גם בליווי ותמיכה מלאה בפצועים ובני משפחותיהם, לצד מתן ליווי מקצועי רגיש של צוותים מקצועיים ועובדים סוציאליים המלווים את נפגעי הטראומה ובני משפחות הנפטרים ז"ל.

    כבר שעה קלה לאחר היוודע דבר האסון הנורא, הנחה מנכ"ל מכבי מר רן סער את כלל מנהלי המרחבים להיערך למתן שירות רפואי, כמו גם ליווי מקצועי של עובדים סוציאליים לנפגעי האסון. במקביל כבר היו ידיהם של כלל מתאמי קשרי הקהילה של מכבי מכל רחבי הארץ מלאות בעבודה, כאשר בכל נקודה בארץ הם פנו וסייעו למי שנזקקו בסיוע, הן על מנת לאתר נפגעים, הן על מנת להנגיש את השירותים הרפואיים הנדרשים והן בסיוע לבני המשפחות באיתור יקיריהם שהיו הנעדרים באותה עת.

    זמן קצר לאחר האסון, כאשר כוחות ההצלה החלו להחיש את הנפגעים הראשונים לבתי החולים בצפון, מיהרו מתאמי קשרי הקהילה באותם ערים להתייצב בבית החולים ולסייע לנפגעים ולבני משפחותיהם. מתאם קשרי הקהילה בצפת, הרב יהושע שמרלר, הגיע לבית החולים 'זיו'; מתאמי קשרי הקהילה בחיפה, הרב אליעזר רוזנברג והרב מאיר שטרית, הגיעו לבית החולים רמב"ם; מתאמי קשרי הקהילה בטבריה, הרב יעקב בורד והרב יחיאל רוזנטל, הגיעו לבית החולים 'פדה-פוריה' בטבריה ושאר המתאמים במחוז הצפון התגייסו על מנת לסייע להמון השוהים במירון שהתבקשו לשוב לביתם. מתאם קשרי הקהילה בכרמיאל, הרב מאיר גרוס, הגיע לתחנת הרכבת המקומית יחד עם צוותים של עובדים סוציאליים ופסיכולוגים על מנת לתמוך ולסייע לאלפים הרבים ששבו ממירון דרך תחנת הרכבת בכרמיאל. גם מנהלי המרחבים בכל המחוז נכסו לעובי הקורה, כאשר חברי השדרה הניהולית של מכבי עוברים על רשימות הנפגעים ודואגים ליצור קשר עם בני משפחות הנפגעים, לסייע להם ולעמוד לצידם. נוכח הפעילות האינטנסיבית והרגשית, יקיימו בימים הקרובים במכבי סדנא מיוחדת למתאמים בהשתתפות עובדים סוציאליים אשר יחזקו אותם בעקבות הטראומה שחוו בעקבות פעילותם המסורה והאינטנסיבית.

    "כאשר האסון הנורא התרחש, הייתי במירון וראיתי לצערי את ההמולה הגדולה. מהר מאוד הבנתי שמדובר באירוע שכולנו נצטרף להתגייס אליו, ומיד פניתי לחבריי – שאר מתאמי קשרי הקהילה בצפון והדגשתי בפניהם עד כמה חשוב שיגיעו לבתי החולים הסמוכים אליהם וייסעו לנפגעים ובני משפחותיהם", מספר מתאם קשרי הקהילה של מכבי בחיפה, הרב לייזער רוזנברג. "בהמשך הלילה שבתי לחיפה והגעתי לבית החולים רמב"ם, כאשר לאורך כל הדרך אני מקבל עשרות רבות של פניות שביקשו את העזרה שלנו. כמוני גם שאר מתאמי קשרי הקהילה כאן במחוז הצפון בפרט וברחבי הארץ בפרט התגייסנו למשימה החשובה, ועמדנו בחוד החנית בפעילות המסורה והאינסופית למען הנפגעים ובני משפחותיהם. אני, כמו שאר חבריי לנבחרת מתאמי קשרי הקהילה של מכבי לא נחנו לרגע מאז האסון ועד לכניסת השבת, כשמיד אחריה שוב התגייסנו לפעילות שתימשך עוד ימים ארוכים".

    בסיוע מתאמי קשרי הקהילה והמנהלים הנמנים על השדרה הניהולית החרדית, פתחה מכבי כבר בבוקר יום שישי קו ייעוץ טלפוני מיוחד, במסגרתו זמינים עובדים סוציאליים ופסיכולוגים  זמינים לסיוע וייעוץ רגשי ונפשי לפונים. גם המרכזים הרפואיים של מכבי נפתחו בעקבות האסון ביום שישי עד השעה 17:00 ועל מנת לתת מענה מיטבי לכל מי שנדרש לכך, במהלך השבוע הנוכחי יתוגברו המרכזים הרפואיים, הצוותים הסוציאליים והמומחים בקו הייעוץ הטלפוני.

    מנהל השיווק למגזר החרדי ר' משה שלזינגר מציין, כי "ברגעי האמת שוב גילנו את המסירות, האכפתיות והשירות היוצא מן הכלל של השדרה הניהולית החרדית ועשרות מתאמי קשרי הקהילה של מכבי ברחבי הארץ, שכולם נרתמו לסייע באסון הנוראי הזה. בכירי מטה מכבי, מנהלי אגפים וראשי מחוזות יצרו קשר משעות הבוקר המוקדמות והציעו סיוע ועזרה בכל דרך ולפעול למען המשפחות שאיבדו את יקיריהם וסיוע לנפגעים ובני משפחתם. בנימה אישית אבקש לציין, כי אין ספק בכך שהפריסה המלאה של מתאמת קשרי הקהילה בכל הארץ הוכיחה את עצמה ברגעי האמת. ובעז"ה נישא כולנו תפילה לרפואת החולים שיבריאו במהרה".



    0 תגובות