מזכיר המדינה האמריקאי הביע תנחומים על האסון במירון

    שלמה ריזל No Comments on מזכיר המדינה האמריקאי הביע תנחומים על האסון במירון

    מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן שוחח עם שר החוץ, גבי אשכנזי, והביע תנחומים על האסון בהר מירון

    Israeli rescue forces and police at the scene after a mass fatality scene during the celebrations of the Jewish holiday of Lag Baomer on Mt. Meron, in northern Israel on April 30, 2021. Photo by David Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ?"? ????? ?? ????? ???? ????? ??? ???? ????? ?????? ????? ?? ?? ???? ?? ????? צילום: פלאש 90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח הערב (מוצ"ש) עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אשר התקשר אליו למסור את תנחומיה של ארה"ב והשתתפותה בצערה עם מדינת ישראל, בעקבות האסון הנורא בהר מירון.

    שר החוץ אשכנזי הודה לעמיתו וציין בפניו כי ישראל פועלת לסייע למשפחות ההרוגים בעלי האזרחות האמריקאית ודואגים להבאת המשפחות לישראל בהקדם האפשרי.

    עוד סיפר שר החוץ למזכיר המדינה כי משעות הבוקר הגיעו אליו ולמשרד החוץ עשרות הודעות תנחומים, וכי הבעת סולידאריות זו עם העם הישראלי מעודדת ומחממת את הלב.

    ביום שישי שוחח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והביע תנחומים על האסון במירון. רה״מ נתניהו הודה לנשיא ביידן בשם אזרחי ישראל כולם.

    בנוסף, התקשר אל שר החוץ, גם שר החוץ האמיראתי, עבדאללה בן זאיד. אל לשכת שר החוץ ולמשרד החוץ הגיעו במהלך היום הודעות ניחומים ממספר מדינות ערביות, לרבות ממדינות עימן אין לישראל יחסים דיפלומטיים.

    בתוך כך, בעקבות החלטת הממשלה על יום אבל לאומי, יורדו דגלי המדינה לחצי התורן ב-107 נציגויות ישראל ובמגורי ראשי הנציגויות ברחבי העולם החל מהיום ועד יום ב׳ ה-3 למאי.

    ספר תנחומים יפתח במשרד החוץ ביום ב׳ 3/5 וספר תנחומים וירטואלי ייפתח לטובת הודעות תנחומים מהעולם.

    הקונסוליה הישראלית בניו יורק עומדת בקשר עם נציגי משפחותיהם של 4 מהרוגי האסון, והשגרירות בארגנטינה בקשר עם משפחה אחת. הנציגויות מסייעות לבני המשפחה המעוניינים להגיע לארץ ללוויות יקיריהם.



    0 תגובות