המבחן של גוש הימין בכנסת: חוק ההסדרה יעלה לדיון

    איתי גדסי No Comments on המבחן של גוש הימין בכנסת: חוק ההסדרה יעלה לדיון

    כשברקע נרקמת ממשלת השמאל יחד עם בנט וסער, בציונות הדתית פנו ליו"ר הועדה המסדרת ח"כ זוהר בדרישה לעלות לדיון את "חוק ההסדרה" שהביעו בו תמיכה כל מפלגות הימין המונות מעל 70 חכי"ם בכנסת הנוכחית

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מעל 70 חברי כנסת המגדירים את עצמם כאנשי ימין מכהנים בכנסת ה- 24 כיום. ובשני הבא יעלה המבחן הראשון שלהם  בפניהציבור האם באמת הם רוצים לקדם את ערכי הימין, כשברקע הדיבורים על הקמת ממשלת אחדות.

    המדובר הוא על חוק ההסדרה שנבלם בשעתו ע"י כחול לבן, לאחר שעבר בקריאה טרומית בכנסת יתבקשו חברי הכנסת לדון בחוק 'מרקם חיים' להסדרת ההתיישבות הצעירה כבר ביום שני הקרוב.

    יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ ויו"ר סיעת הציונות הדתית בכנסת ח"כ אורית סטרוק פנו הבוקר (חמישי) ליו"ר הוועדה המסדרת ח"כ מיקי זוהר בבקשה לזמן כבר היום דיון של הועדה המסדרת ליום שני הקרוב מיד לאחר כינוס הנשיאות.

    על מנת לאשר פטור מחובת הנחה ל 'חוק ישובים ושכונות בהליכי הסדרה התשפ"א – 2021 (פ/38/24) אותו הניחה על שולחן הכנסת ח"כ סטרוק ועליה חתומים רבים מסיעות הימין.

    בין החתומים חברי הכנסת מימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו. יש לציין כי להצעת החוק הצטרפו כיוזמים גם יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה ח״כ גדעון סער.

    במכתבם ליו"ר הוועדה ח"כ זוהר שצפוי לאשר את הבאת החוק לדיון נאמר: "ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון מונה עשרות אלפי תושבים, עיקרן משפחות גדולות ומרובות ילדים, שנשללים מהם תנאי מחיה בסיסיים ושירותים מינימליים כגון מים, חשמל, דרכי גישה, מרכיבי בטחון, ועוד".

    עוד הוסיפו כי "הסדרת ההתיישבות הצעירה זוכה לקונצנזוס רחב מאוד. כך למשל: הצעת החוק עברה בקריאה טרומית בכנסת הקודמת ברוב עצום של 60 תומכים מול 40 מתנגדים בלבד. כמו כן ראשי סיעות רבות, בהן הליכוד, ש"ס, ימינה, תקווה חדשה והציונות הדתית התחייבו בחודשים האחרונים להסדיר את ההתיישבות הצעירה מיד לאחר הבחירות".

    בנוסף "הצעת חוק זו חתומה בידי רובן המכריע של חברי הסיעות הנזכרות לעיל, יחד עם חברי הכנסת מטעם סיעת יהדות התורה וישראל ביתנו, ועל כן סביר שתעבור ברוב גדול".

    בסיום המכתב הדגישו "עקב חוסר היציבות השלטונית, ובשים לב לחודשי הקיץ המתקרבים והפגיעה האנושה והמתמשכת במרקם החיים של התושבים, אנו מבקשים לפטור את הצעת החוק מחובת ההנחה, ולאפשר לחוקק את החוק באופן מיידי, על מנת להביא למימוש ההבטחה השלטונית לתושבים, ולסיום הסבל המתמשך ואפלייתם לרעה".

    .

     



    0 תגובות