הנשיא ריבלין לנשיא צרפת: "אין ולא תהיה סלחנות לאנטישמיות חולנית בזויה"

    איתי גדסי No Comments on הנשיא ריבלין לנשיא צרפת: "אין ולא תהיה סלחנות לאנטישמיות חולנית בזויה"

    נשיא המדינה ריבלין שיגר מכתב לנשיא צרפת, על רקע ההחלטה המזעזעת של בית המשפט הצרפתי לפטור את המחבל רוצחה של היהודייה שרה חלימי הי"ד מדין. "אין מחלוקת על העובדות ולפיהן ד"ר שרה חלימי הי"ד הייתה קרבן לרצח מתועב בידי רוצח אכזרי על רקע היותה יהודייה" כתב הנשיא. אמש כתב הרב הראשי לישראל לבני משפחתה: "פעמיים נרצחה שרה הי"ד פעם ע"י הפושע ופעם שניה ע"י מי שזיכה אותו על פשעיו"

    נשיא צרפת, עמנואל מקרון צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    0:01
    26.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ניצול החיים – ההכנה הטובה למתן תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה שיגר היום (רביעי) איגרת אל נשיא צרפת על ההחלטה חסרת התקדים וחסרת ההיגיון, של בית המשפט הצרפתי לפטור את רוצחה מהעמדה לדין של היהודייה הקדושה שרה חלימי הי"ד, שנרצחה על רקע אנטישמי בביתה. בית המשפט קבע כי הרוצח לא כשיר לעמוד לדין.

    באגרת כתב הנשיא: "שמעתי בצער את החלטת בית המשפט העליון של צרפת שאישר את החלטת הערכאות הקודמות וקבע את אי כשירותו המשפטית של הנאשם ברצח האנטישמי, הברוטאלי והאיום של שרה חלימי לעמוד לדין".

    עוד הוסיף, "אני מחזק את עמדתך המוסרית והמשפטית ואת נחישותך להגיש תיקון לחוק העונשין. תגובתך המהירה והחד משמעית מעבירה מסר ברור למשפחת הקרבן ולצרפת כולה שיש לקות בנוסח החוק, לקות שאפשרה לרוצח המתועב לחמוק ממשפט צדק ומעונש", הוסיף הנשיא.

    "אין מחלוקת על העובדות ולפיהן ד"ר שרה חלימי הי"ד הייתה קרבן לרצח מתועב בידי רוצח אכזרי על רקע היותה יהודייה, ויש לעשות הכול על מנת לשלוח מסר ברור לפיו אין ולא תהיה סלחנות לאנטישמיות חולנית בזויה ולתקיפת יהודים על רקע מוצאם ודתם," הדגיש הנשיא וביקש להביע שוב את הערכתו לנחישות ולדבקות של נשיא צרפת במאבק חשוב וצודק זה.

    אמש, שיגר הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו מכתב תנחומים מיוחד לבני משפחתה. בפתח מכתבו כותב הרב הראשי, "כמו רבים נזדעזעתי לשמוע על החלטת בית המשפט הגבוה בצרפת לא להעמיד לדין את הרוצח השפל של הקדושה שרה הי"ד.

    כבר אמר החכם מכל אדם (קהלת ג טז-יז) "ועוד ראיתי תחת השמש, מקום המשפט שמה הרשע, ומקום הצדק שמה הרשע".

    עוד כותב הרב הראשי במכתבו: "תורתנו – תורת חיים, וחז"ל ידעו לראות את השלכות למצבים אלו באמרם "כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים". שופט אמיתי חייב להפגין תקיפות כלפי הרשע מתוך רחמים על הקרבן".

    "אני עמכם בתחושותיכם וזועק את זעקתה של שרה הי"ד. ואני קורא למי שאחראי על החלטה זו לשקול מחדש את החלטתו ולהעמיד לדין את הרוצח. פעמיים נרצחה שרה הי"ד פעם ע"י הפושע ופעם שניה ע"י מי שזיכה אותו על פשעיו".

    בני משפחתה של שרה קיבלו את מכתבו של הרב הראשי בהתרגשות רבה וציינו כי הם בטוחים כי מכתבו של הרב הראשי לישראל יסייע בהמשך המאבק למשפט צדק ולחקר האמת עבור שרה הי"ד.



    0 תגובות