- רדיו קול חי - -

רה"ע מסר את מפתחות בית הספר המפואר בי-ם למנכ"ל החינוך העצמאי

אחרי שנים של מצוקה, תושבי שכונת בישראל בירושלים יזכו כבר בקרוב להיות בבית הספר 'בית-יעקב' המחודש בשכונה, אחרי שנים רבות של הזנחה, ביוזמת ראש העיר משה ליאון, זכה לשיפוץ מקיף ויסודי.

השבוע עלו ללשכת ראש העיר בכיכר ספרא בירושלים, מנכ"ל החינוך העצמאי הרב אליעזר סורוצקין, כשהוא מלווה בסגני ראש העיר הרב ישראל קלרמן והרב אברהם בצלאל, על מנת לקבל את המפתחות לבית הספר החדש.

הרב סורוצקין היה נרגש לקבל את המפתחות וסקר את התלאות שעבר בית הספר לאורך השנים. "במשך שנים בית הספר לא טופל כיאות" הוא סיפר לנוכחים. "המצב הזה גרם להצטברות אדירה של בעיות, שאם בתקשורת היו מודעים אליהם, המדינה הייתה רועדת. קשה לי להאמין שבתנאים כאלו למדו בנות ישראל.

"ב"ה, יש לנו סייעתא דשמייא אדירה שראש העיר הוא משה ליאון, שנחלץ לסייע, הקציב סכום משמעותי, וגרם למהפכה אדירה בבית הספר" המשיך הרב סורצקין. "מדובר במהפכה שכוללת החלפת ושדרוג תשתיות ומתיחת פנים מלאה, שהופכת את בית הספר הזה לאחד היפים בירושלים, זה ממש 'הילטון' בבית ישראל".

הרב סורוצקין ניצל את ההזדמנות כדי להודות לראש העיר על המהפכה האדירה שהוא מוביל בתחום החינוך בירושלים. "בעבר כשביקשתי שיחליפו לנו כיסאות שנשברו, הייתי מקבל אקדח ניטים כדי לתקן, ואמרו לי 'תסתדר לבד'.

היום, אני צריך שלושה אנשים רק כדי לכוון את המשאיות שמגיעות עם ציוד חדש לבתי הספר. צריך כמה ימים כדי לעשות סיורים ולהבין איזה מהפכה מדובר. במטרסדורף אנחנו לקראת מסירה של מבנה משופץ, וכן בית וגן אנחנו מסיימים כעת שיפוץ משמעותי. בתלפיות אנחנו בעיצומו של בינוי משמעותי מאוד.

אני לא רוצה להרחיב על העניין מחשש לעינא בישא, אבל רק מי שיראה בעיניים יבין איזה בשורה הביא כאן ראש העיר בנושא החינוך בשנתיים האחרונות".

ראש העיר משה ליאון אמר כי אתגר מוסדות החינוך בירושלים עמד בראש מעייניו מהרגע שנכנס לתפקידו והוא פועל כל העל על מנת להשלים פערים. "יש בירושלים עוד הרבה עבודה. כשנכנסתי לתפקיד לא דמיינתי איזה אתגר מחכה לי. אבל אני מסתכל על המהפכה שהובלנו, ואני מתמלא סיפוק. כל ילד בירושלים, הוא כמו הילד שלי".

עוד הוסיף, "אני מתייחס לנושא בחרדת קודש. כשאני רואה מבנה לא תקין, תשתיות הרוסות או ריהוט לא ראוי לשימוש, דואג לכך כאילו מדובר היה בבית הספר של הילד שלי".

חנוכת בית הספר בבית ישראל מצטרפת למהפכה אדירה שמוביל ראש העיר בכל הקשור לסיוע למוסדות חינוך. בשנה החולפת ראש העיר הוביל השקעה של עשרות מיליוני שקלים לשיפוץ למעלה מ-30 מבני חינוך במגזר החרדי שנזקקו לשיפוץ, כולל במוסדות פטור – תקדים שלא היה כמותו בירושלים.

בנוסף לשיפוץ, בשנה החולפת השקיעה העירייה חמישה מיליון שקלים, ב-25 מוסדות חינוך שהיו זקוקים לריהוט חדש, החלפת מזגנים ישנים ועוד. שלוש וחצי מיליון שקלים הושקעו בשיפוץ מגרשי משחקים ב-11 תלמודי תורה ובתי ספר. המהלכים הללו מצטרפים לחנוכת חמישה מבני חינוך חדשים ו-30 גני ילדים חדשים בתחילת שנת הלימודים תשפ"א.