מנצח מקהלת באיאן בריאיון ל'קול חי': "הרגשה של שליחות גדולה ואחריות כבדה"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מנצח מקהלת באיאן בריאיון ל'קול חי': "הרגשה של שליחות גדולה ואחריות כבדה"

    "הרגשה של שליחות גדולה ואחריות כבדה" | מנצח מקהלת באיאן ר' דוד ברים בראיון מרגש לכתבינו בנצי ליזרוביץ. "תורתו מגן לנו היא מאירת עינינו ,ימליץ טוב בעדינו"

    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר בערב (חמישי) מעט לאחר תפילת ערבית יינתן האות , וחגיגות ל"ג בעומר תשפ"א ייפתחו בהדלקה של כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א. אני מנסה לשבת ולשוחח עם הרה"ח ר' דוד ברים מי שאחראי על התזמורת ומקהלת החסידות והוא המננצח על המקהלה. ימים עמוסים מאד לפניו , ואעפ"כ הוא מוצא את הזמן לראיון, ראיון מלא רגש על כל מה שעומד מאחורי הדקות שמתום תפילת ערבית ועד לאחר ההדלקה.

    שנה שעברה היתה שנת קורונה, היה סגר והגבלות חמורות מאד. 3 הדלקות בלבד בכל שעות ההילולה, וגם בכל הדלקה לא הורשו להשתתף אלא כמות מצומצמת מאד של משתתפים. היה עצוב לראות את ההדלקה והמעמד. בכל שנה משתתפים בהדלקה של האדמו"ר מבאיאן עשרות אלפים , חשמל באויר ואשתקד לצערי לא היו הרבה, הרגשנו צביטה ועמוקה קשה בלב. אבל החלטנו שניתן בכל הכוח כאילו זו שנה רגילה. ידענו גם שהכל מועבר בשידור חי למקומות שונים בארץ ובעולם , ומזה שאבנו את הכוח.

    כמה שנים אתה מנצח במקהלה?

    ר' דוד ברים: ב"ה אני זוכה לשיר ולנצח על המקהלה בהדלקה המרכזית על גג הציון הקדוש כבר מעל 15 שנה, לכבוד הרשב"י זיע"א , ואני תפילה לה' שיעזור לי הלאה.

    יש שירים קבועים, שירי כיסופים ששרים לפני ההדלקה , תוכל לפרט?

    זה מנהג של כ 20 שנה, בגלל גודל הזמן ואנשים באים להתפלל, לבקש, לבכות ולפעול ישועות, כל
    אחד עם ה"פעקלע" שלו, שמתחילים את המעמד לפני ההדלקה בשירי התעוררות וכיסופים, ניגוני קודש אך ורק שיסודתם וייחוסם לצדיקי הדורות הבעש"ט ותלמידיו הקד' זיע"א.
    אלו שירים שמעוררים את הלב והנשמה , ואכן לא נדיר בכלל לראות אנשים עומדים בדביקות נפלאה ועיניהם זולגות דמעות שליש, מתחטאים מבקשים ופועלים ישועות.

    תן לנו קצת רקע על הניגונים המושרים לפני ההדלקה

    ברשימת הניגונים , ניגון ד' בבות, להרב בעל התניא. ניגון קה אכסוף לרבי אהרן הגדול מקרלין, ניגוני קודש. אח"כ עוברים לניגון המיוחס להרה"ק ר' ישראל מרוז'ין זצוק"ל זיע"א שקנה את זכות הדלקת המדורה על גג הציון לדורות.
    יש אח"כ את הניגון הנפלא שהתקבל בכל תפוצות ישראל "יראה אל עבדיך" לחן של הרה"ח ר' אלעזר אהרן ברים שיחי'.
    לאחר הניגונים הללו ניתן האות ואז כ"ק האדמו"ר מבאיאן שליט"א עולה עם האבוקה בידו למקום ההדלקה ,והקצב של התזמורת משנה כיוון , ומכאן ואילך זה מחזה מדהים ומפעים. מי שלא רואה את זה בעינו קשה לתאר בהמחשה. כל הקהל על הפרנצ'ס פשוט קופץ, החשמל באויר. והמעניין שכל המגזרים מתחברים לזה. זה לא רק חסידי באיאן אלא כלל ישראל באים מתחברים, מתפללים ומתרגשים יחד.

    ר' דוד ברים מספר לנו: "ידוע הסיפור שחסיד מא"י בא לרוזי'ן לרבו, הריזינער ביקש ממנו שיתאר לו את ל"ג בעומר במירון. ענה החסיד – בפנים המערה יום כפור, בחצר המערה שמחת תורה. הריזינער מאד נהנה מההגדרה וביקש ממנו לחזור שוב עליו." במעמד ההדלקה ,אפשר לומר ששני המצבים האלה מתמזגים יחד – גילו ברעדה. אפשר להרגיש ממש ששערי רחמים וישועה פתוחים, והציבור הענק בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א נמצאים באטמוספירה אחרת.

    שתף אותנו בחברי המקהלה והתזמורת

    מקהלת באיאן מורכבת מכ 10 אברכים, ואיתם השנה יהיה בעל המנגן והרגש הנודע ר' יעקב דסקל שיחי'. אני יחד עם המקהלה מרגישים בכובד ראש ובאחריות גדולה. עוברים על כל פרט ופרט מהניגונים ( מה שנקרא ליינאפ) ממש ברמת דיוק של דקות. אנחנו בתחילת השבוע התכנסנו לחזרה אחרונה (כמובן בוואקלי) וגם פעמים שלפני כן , תמיד יש מה לחזור ולתקן. אנו מתפללים לסייעתא דשמיא בזכות הציבור הגדול ובזכות הרשב"י זיע"א. על הקלידים מנגן ר' שייע ברים (מ"אורות באנד") גמוסיקאי מוכשר מאד , חסיד באיאן, ואיתו נגן קלרינט וסקסופון הרכב משתנה.

    שתף אותנו איך הרגשת שנה שעברה בקורונה שהכל היה סגור ואפשר גם לומר שומם

    ר' דוד ברים מספר: שנה שעברה , היה מצב נורא, היינו על גג הציון כ-60 איש בלבד. זכיתי להימנות בין היחידים (וגם אתה בנצי זכית), היתה הרגשה לא פשוטה של הסתר, והיו דקות שלא יכולתי להתאפק והבכי והדמעות נפרצו מאליהם, ומנגד היתה לנו הרגשה גדולה של שליחות לכל אותם אלה שלא יכלו להגיע. קיבלתי כוחות חדשים בשליחות הזו.

    לפני שאנחנו מסיימים את הראיון אני מבקש ממנו סיפור אחד על הישועות בזמן נשגב זה של מעמד ההדלקה.

    הוא חושב ואומר , סיפורים יש הרבה מאד. קודם כל הוא מבקש לציין ,שכל ההכנות של המקהלה למעמד הנשגב הוא בהכוונתו וברכתו של הרבי שליט"א , ועצם זה שהוא עומד בראש מעמד נשגב , זה מחייב אותנו.

    וכעת הבטחתי לך סיפור. קבל סיפור משנה שעברה תש"פ. "יומיים לפני ל"ג בעומר אני מקבל שיחת טלפון מדוד שלי, שהרופאים קבעו לו ניתוח לל"ג בעומר לכריתת מס' אצבעות מרגלו ל"ע. הוא ביקש ממני שהיות ואהיה מהיחידים שיזכו להיות אצל ר' שמעון, הוא ביקש שאקנה שמן זית לא מהזולים ולשפוך לזכותו על עמוד ההדלקה במירון. הגעתי למירון לילה לפני ההילולה, השארתי בקו של המשפחה שלי שכולם יתפללו על הדוד בעת שאני שופך את השמן לזכותו ולרפואתו.

    יומיים אחרי ל"ג בעומר שוב הדוד על הקו, ומספר לי בשמחה, שלפני הניתוח הרופא עשה לו ביקורת אחרונה, והחליט שיש לו טיפול אחר שיציל לו את הרגל בלי לכרות כלום". אני בטוח שבזכות האמונה בכוח הרשב"י אפשר לפעול ישועות גדולות.
    אפשר להמשיך ולשמוע הרבה ישועות , אולם מנצח המקהלה הרה"ח ר' דוד ברים ממהר לעשות דברים וסדורים אחרונים לפני שהוא וחברי המקהלה עולים מירונה. וכך, ביום חמישי לאחר תפילת ערבית ברוב עם בשעה 20:00 בערב, ולאחר שנה קשה של קורונה, כמובן שזה הזמן להודות להקב"ה על החסד הגדול בדעיכת הקורונה, אז יינתן האות ע"י המנצח ר' דוד ברים וחברי המקהלה יפצחו בשירי הרגש והכיסופים, ומיד לאחר מכן ידליק האדמו"ר מבאיאן שליט"א את ההדלקה המרכזית בגג הציון, הדלקה שתפתח את אירועי ל"ג בעומר תשפ"א לקול צלילי התזמורת "לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי", ואז המחזה לראות, רגלי כולם יהיו באוויר עם מלא אנרגיות וחשמל, להשלים ולו במשהו את החסר של שנה שעברה.

    ר' דוד ברים מברך אותי , שנזכה להשתתף בהילולת הרשב"י ונזכה מלוא חופניים ברכות וישועות.



    0 תגובות