נמשכת הסערה סביב מינוי אקוניס: "רה"מ עבר על החוק ברגל גסה"

    ישראל רובין No Comments on נמשכת הסערה סביב מינוי אקוניס: "רה"מ עבר על החוק ברגל גסה"

    בכירי כחול לבן מחריפים את הטון במתקפות על ראש הממשלה: "עבר על החוק ברגל גסה; אדם אחד בעזות מצח, בנבזות, מועך את עקרונות החוק" | סמוטריץ': "אדוני היועמ"ש, אל תדאג. אוטוטו נפתלי ואיילת מקימים את ״ממשלת השינוי״. ואתה תחזור להיות ראש הממשלה האמיתי"

    ראש הממשלה והשר אקוניס צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמשכת הסערה סביב הניסיון למינויו של השר אופיר אקוניס לשר המשפטים בישיבת הממשלה אתמול (שלישי). חברי הכנסת ושרי כחול לבן מרחיפים הבוקר (רביעי) את הטון במתקפות על ראש הממשלה.

    שר החקלאות, אלון שוסטר אמר הבוקר, כי זו הייתה "ההתקרבות הגדולה ביותר אל תהום הדמוקרטיה הישראלית. אדם אחד בעזות מצח, בנבזות, מועך את עקרונות החוק".

    יו"ר סיעת 'כחול לבן' ח"כ איתן גינזבורג תקף: "רה"מ עבר על החוק ברגל גסה. חוק היסוד קובע שלכל שר בממשלה יש זיקה לרה"מ או לרה"מ החליפי, ולשר המשפטים יש זיקה לבני גנץ. נתניהו רוצה ליצור כאוס משפטי ומשטרי בישראל".

    השרה אורית פרקש התייחסה להצעה שהועברה לאחרונה לגנץ לכהן ראשון ברוטציה עם נתניהו ואמרה כי אחרי אתמול המהלך הזה התרחק עוד יותר, אם בכלל הייתה לו היתכנות: "הוצעה לבני גנץ רוטציה, והוא אמר לליכוד שאין לו אמון בראש הממשלה. בטח ובטח אחרי אתמול".

    מנגד, ח"כ ‎איתמר בן גביר טען כי הצדק עם ראש הממשלה וכי היועמ"ש טועה טעות חמורה וחוטא לתפקידו: "לא מתעסק בהחלטות הטקטיות של רה"מ אלא במהות. מנדלבליט מתבלבל – הוא לא מבין את תפקידו. זאת רפובליקת בננות, עומד אדם בלי סמכות ואומר 'לא תצביעו' או 'ההחלטה בטלה'".

    עורך הדין דוד פטר, שייצג את ראש הממשל נתניהו בדיון אמש בבג"ץ אמר הבוקר ל'כאן חדשות' כי: "זה לא נכון שלא נתנו למנדלבליט להביע את עמדתו בישיבת הממשלה". עוד הוסיף כי "מדובר בסוגייה משפטית על אף הסערה הפוליטית. בפן המשפטי מדובר בסוגייה פשוטה. האם נושא מינוי שר המשפטים עלה כחוק? והאם ההצבעה עלתה כדין? היועמ"ש שוגה שזה לא חוקי".

    לדברי פטר: "סדר היום של הישיבה כלל כותרת: 'מינוי שר משפטים'. לא היה בשום מקום זהות פרסונלית של השר. כלומר הנושא עלה בהסכמה מלאה".

    אמש דווח במספר כלי תקשורת מפי 'גורם משפטי בכיר', לפיו ראש הממשלה קידם משמעותית את האפשרות שהיועמ"ש יכריז על נבצרותו מלכהן בתפקיד, לאחר המהלך שעשה אתמול.

    יו"ר הציונות הדתית גיבה אף הוא אמש את ראש הממשלה וכתב: "צריך לומר בקול ברור: מנדלבליט לא מוסמך להוציא את ראש הממשלה לנבצרות. אין חוק כזה ואין חיה כזו. האיום המסוכן הזה אינו איום על נתניהו, הוא בכלל לא העניין. זה איום על הדמוקרטיה ועל העם ואם מנדלבליט יוביל בכוחנות הפיכה שלטונית הוא יפגוש כוחנות נגדית של העם שיאבק על עצמאותו וריבונותו".

    מוקדם יותר אתמול, כתב סמוטריץ': "אדוני היועמ"ש, אביחי, אל תדאג. קצת סבלנות. אוטוטו נפתלי ואיילת מקימים את ״ממשלת השינוי״. ואתה תחזור להיות ראש הממשלה האמיתי".

    בתום הדיון שהתקיים אתמול בבג"ץ בנושא המינוי הוציא בית המשפט צו על תנאי המורה למשיבים לבוא ולנמק מדוע לא ייקבע כי החלטת הממשלה למות את השר אקוניס לשר המשפטים אינה תקפה. כמו כן הוציא בג"ץ צו ביניים שאוסר על אקוניס להכנס לתפקיד שר המשפטים.

    היום (רביעי) בשעה 15:30 יקיים בגץ דיון נוסף בנושא וכמו כן גם במינויים של שאר תפקידי השרים שאינם מאוישים.



    0 תגובות