ראה"מ: "המינוי תקף כדת וכדין, מבקשים הארכה להגיע להסכמות"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ: "המינוי תקף כדת וכדין, מבקשים הארכה להגיע להסכמות"

    ראש הממשלה מתייצב לאחר סאגת מינוי שר המשפטים, ומסביר את השתלשלות האירועים ומאשים את גנץ בסרבנות תמידית וחזרה מהסכמות. ראה"מ מבהיר כי המינוי של אקוניס כדת וכדין. גנץ: "פגיעה ברורה, מודעת ומפורשת בשלטון החוק"

    צילום: פלאש 90
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: פלאש 90

    לאחר סאגת מינוי שר המשפטים, ומינוי ברוב גדול של אופיר אקוניס לשר המשפטים בממשלה. מלשכת ראש הממשלה הסבירו את המהלך היום (שלישי) בממשלה: "בית המשפט חייב את רה"מ לקיים דיון בממשלה עד יום שלישי בצהריים בסוגיית מינוי שר משפטים. בהתאם להחלטה זו לקיים דיון על מינוי שר משפטים , רה"מ כינס את הממשלה הבוקר. בתחילת הדיון הציע רה״מ להמתין 48 שעות כדי להגיע להסכמות ושר הביטחון הסכים".

    עוד הוסיפו, "רה"מ אמר שיש שתי אפשרויות – להסמיך מיד שר כלשהו לטפל בסוגיית העצירים או לחליפין להמתין 48 שעות כדי להגיע להסכמות על מינוי שר. תחילה, גנץ הסכים ל48 שעות ובהמשך חזר בו מההסכמה, וסירב לשני הנתיבים ודרש הצבעה במקום".

    לכן, "רה"מ הסכים והעלה את ההצעה למינוי גנץ, ומשזו נפלה, העלה את מועמדותו של השר אקוניס שקיבל רוב קולות. היועמ"ש טען שהפרשנות שלו היא שההצבעה על אקוניס היא לא חוקית כי בני גנץ התנגד לה".

    "השר אוחנה אמר שההסכם הפריטטי תקף רק על 'סדר היום' שהיה מוסכם מראש, וכלל רק את מינויו של שר משפטים מבלי לנקוב במועמד ספציפי.

    בתגובה מזכיר הממשלה ושרים העלו את סעיף 15 לתקנון הממשלה, שקובע כי "ראש הממשלה רשאי לעלות לסדר היום נושא שהוא מאשר שיש צורך לדון בו, וכך נהג".

    ראש הממשלה פנה לאחר הדיון ליועמ"ש בבקשה שיעביר לבית המשפט את העמדה הבאה:
    "מבלי לגרוע מהטענה שההחלטה על מינויו של השר אקוניס התקבלה בממשלה כדין, ראש הממשלה מבקש 48 שעות נוספות כדי לנסות להגיע להסכמה בין הצדדים".

    מנגד, שלח שר הביטחון וראש הממשלה החליפי גנץ מכתב דחוף ליועץ המשפטי לממשלה אשר יוצג בפני שופטי בג"ץ. במכתב מציין, גנץ "כי יש למנות אותו לשר משפטים באופן מיידי".

    שר הביטחון מתאר את תהליך ההצבעה הבלתי חוקי שהתרחש בממשלה היום. וכותב, כי "מדובר בהליך שדגל שחור של פגיעה בסדרי שלטון מתנוסס מעליו. תהליך שתוכנן ונוהל בקפידה מראשיתה ועד סופה של ישיבת הממשלה, על ידי ראש הממשלה נתניהו".

    עוד כתב גנץ, כי: "מעשה זה של פגיעה ברורה, מודעת ומפורשת בשלטון החוק, מצטרף לניסיונות האינסופיים החוזרים ונשנים של ראש הממשלה לקעקע את יסודות הדמוקרטיה, מתוך רצון ליצור תוהו ובוהו וכאוס שלטוני".



    0 תגובות