מעבר לאתר המותאם



    B12 וכל מה שטוב בטונה

    עפר גדנקן No Comments on B12 וכל מה שטוב בטונה

    רותי אבירי, דיאטנית סטארקיסט מסבירה על יתרונות הבריאות של הטונה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות מוקלטות

    גם בפייסבוק

    היום ברדיו

    [daily-schedule schedule=1]

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לטונה סטארקיסט שפע של יתרונות בריאותיים הנובעים מרכיביה: היא מהווה מקור מעולה לחלבון, ומכילה שפע של ויטמינים ומינרלים כגון ויטמין B12, ברזל, מגנזיום, ויטמין D, וחומצות שומן מסוג אומגה 3.

    הפעם נתמקד בויטמין B12 ששמו הולך לפניו. B12 הוא ויטמין חיוני לגוף האדם: הוא חיוני להיווצרות תאי דם אדומים ולהתפתחותה ותפקודה התקין של מערכת העצבים. היות והגוף שלנו לא מסוגל לייצר אותו, חייבים לקבל אותו מהתזונה שם הוא נמצא בעיקר במזון מהחי. המקור הטוב ביותר נמצא בבשר מסוגים שונים או דגים ומקורות טובים, ומעט פחות יהיו ביצים ומוצרי חלב. בבשרים הוא נמצא בכמות גדולה בכבד ואיברים פנימיים אחרים, אך הם גם מכילים הרבה שומן רווי וכולסטרול ולכן לא מומלץ לאכול מהם הרבה.

    לכן, אגב, צמחונים, טבעונים או אנשים שנמנעים ממזון מהחי מסיבות אחרות, מסתכנים בחסר בו שעלול לגרום לתופעות כגון עייפות, פגיעה במצב רוח והפרעות במערכת העצבים, ולהם הרופא המטפל ישקול מתן B12 בתוסף או בזריקות.

    הכמות היומית המומלצת של ויטמין B12 (מגיל 9) היא 1.8- 2.4 מק"ג ליום, אותו תמצאו במזונות השונים כמו 2.6 מק"ג ב-100 גרם טונה סטארקיסט במים, 0.6 מק"ג בכל ביצה, 1 מק"ג בכל כוס חלב (240 מ"ל) 3%, 2.5 מק"ג ב-100 גרם בשר בקר מבושל נאכל ללא שומן ו-1.3 מק"ג ב-100 גרם חזה עוף מבושל (הנתונים לפי תוכנת 'צמרת' של משרד הבריאות).

    מסיבה זו ניתן לראות שלאנשים שלא אוכלים בשר אך כן צורכים דגים כגון טונה סטארקיסט בקופסה, יש יתרון בהשגת ההמלצות היומיות של ויטמין B12, כיוון ש-100 גרם טונה במים מכילה כמעט את כל הכמות היומית המומלצת לוויטמין B-12.

    אם נוסיף לכך את הקלות והנוחות של השמירה וההכנה של טונה סטארקיסט בקופסה, ואת העובדה שהיא אינה מכילה חומרים משמרים (שכן השימור נעשה באמצעות עיקור בחום) שרוב הערכים התזונתיים בה מול הדג הטרי נשמרים, הרי שניתן למצוא בטונה סטארקיסט הזדמנות מצוינת גם להגביר את צריכת הדגים הידועה כנמוכה בארץ וגם להגברת צריכת ויטמין B-12.

    לבריאות!



    0 תגובות