במהלך ליל שבת: חמאס שיגר 36 רקטות; הרמטכ"ל ביטל את ביקורו בארה"ב

    קובי פינקלר No Comments on במהלך ליל שבת: חמאס שיגר 36 רקטות; הרמטכ"ל ביטל את ביקורו בארה"ב

    בשעה 22:59 בליל שבת רקטה שוגרה לעבר ישראל, צה"ל הגיב בתקיפות ברצועה ואח"כ החלו גלי שיגורים עד לשעות הבוקר המוקדמות | בצה"ל מעריכים: "הירי יצא מכלל שליטה. חמאס לא התכוון לעצימות כזו של אש" | מערכת הביטחון תגברה את כוחותיה בכלל הגזרות

    שיגורים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
    10:35
    19.04.24
    הרב אפרים אפשטיין No Comments on חג הפסח: עניין של תודעה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בליל שבת בשעה 22:59 החל השיגור הראשון מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. צה"ל תקף בתגובה ברצועה ואז החלו מפר שיגורים מהשעה 1:50 בלילה לכיוון יישובי העוטף עד לשעה 5:35 בבוקר (שבת) אז שוגר המטח האחרון. מדובר על ירי של 36 רקטות לעבר שטח ישראל. במהלך הלילה בוצעו 4 יירוטים.

    לפני זמן קצר בשעה 21:00 שוגרה רקטה לעבר ישראל, אזעקות הופעלו בשדרות, הרקטה יורטה ע"י לוחמי כיפת ברזל.

    על רקע אירועי הלילה סביב רצועת עזה וירי 36 רקטות לעבר שטח ישראל, החליט הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי לדחות את טיסתו שיועדה למחר לארצות הברית כדי להציג את עמדותיה של ישראל בנושא הגרעין.

    בצה"ל מדברים הערב על הלילה הקרוב כמבחן להמשך האירועים. הערכת מערכת הביטחון היא שהחמאס לא התכוון לכזו עצימות של אש סביב הרצועה, והירי יצא מכלל שליטה.

    במערכת הביטחון מעריכים כי הירי בוצע מתוך הזדהות של החמאס עם האירועים שאירעו השבוע בירושלים וכדי לשמור על יתרונם וכוחם בבחירות הקרובות.

    לחמאס יש ענין לחמם את האווירה מתוך רצון להביא את בוחריהם להכרה שרק הם ידאגו לאיכות חייהם של הפלסטינאים ולשמירת מעמדם.

    המתח בירושלים הגיע ביום חמישי לשיאו עם עימותים קשים, הגבלות ישיבה במורדות הר הבית ומעל הכל הרמאדן.

    מערכת הביטחון תגברה את כוחותיה הן בירושלים בשוטרי מג"ב והן סביב הרצועה בחיילי צהל מתוך רצון וכוונה להיות מוכנים לכל תרחיש וגם כדי לנסות להוריד את גובה הלהבות שבמידה ויעלו קשה מאד יהיה להורדתם בחזרה.



    0 תגובות