- רדיו קול חי - -

ג'וינט ישראל שותף בפרויקטים לקידום תעסוקת חרדים בעולמות ההייטק 

הנוכחות של החרדים במעגלים השונים של תעשיית ההייטק, גדלה בשנים האחרונות. בנות רבות לומדות את המקצועות הקשורים לעולם ההייטק במסגרת מסלולי הלמידה בסמינרים השונים. לכן ישנה חשיבות גדולה, לדאוג שלצד הלימודים יפתחו גם אפיקי תעסוקה מותאמים למגזר החרדי בהייטק.

ג'וינט ישראל, ששותף לפרויקטים שונים בתחומי התעסוקה במגזר החרדי, נוטל חלק פעיל ושותף במיזמים הפועלים למען החרדים בעולמות ההייטק. השבוע צוין שבוע ההייטק החרדי, שבוע שבו נחשפו תכניות השמה הקשורות למגזר החרדי בתחום ההייטק, הן בקרב בנות הנמצאות בסיום הלימודים בסמינר והן בקרב נשים המבקשות לבצע מעבר מתפקידים בעולמות תעסוקה אחרים, לעולם ההייטק. 

במסגרת אירועי שבוע ההייטק, סיפר ראובן גורבט, ראש תחום אוכלוסיות בג'וינט על המיזם הלאומי לשילוב חרדים בהייטק, על היוזמות הברוכות בתחום תעסוקת חרדים בהיי טק, יוזמות להם שותף ג'וינט ישראל, במסגרת תוכניות חרדים של הארגון. גורבט ציין, כי במסגרת שבוע ההייטק המיזם יתן סיוע בהכוונה וליווי לכל חרדי/ת שמעוניינים להכנס להייטק.

הגב' שירה ברלינר  מנהלת תחום בכיר תעסוקת חרדים במנהל אוכלוסיות זרוע עבודה, ציינה כי המדינה רואה בתעסוקת חרדים בהייטק יעד חשוב ומשקיעה משאבים לקידום התעסוקה בתחום זה. תוך שיתוף פעולה עם החברות הגדולות בתעשייה ועם יזמים שונים

במסגרת שבוע הייטק, צוינו לשבח תכניות חרדים בארגון ג'וינט ישראל, בניהולו של הרב יצחק טרכטינגוט, אשר בהכוונתם של הרבנים, פועל כשותף מלא במיזמים השונים בתחום ומסייע לקידום אפשריות תעסוקה של חרדים בעולמות השונים ובמעגלים הרחבים של תעשיית ההייטק הישראלית. תעסוקה שיש בה ברכה ויש לה את היכולת לספק פרנסה ברווח עבור העובדות החרדיות בתחום. במיזמים אלו, ישנה הקפדה מלאה על גדרי הצניעות והתאמת מקומות העבודה כיאה לעולם הערכים של העובדת החרדית ועל פי הכללים שקבעו הרבנים המנחים את דרכו של ג'וינט ישראל.

ניתן לפנות לסיוע במוקד הטלפוני  כוכבית 9721 ובאתר "השער להייטק".