בג"ץ הורה לממשלה לנמק מדוע לא יאוישו כל תפקידי השרים

    ישראל רובין No Comments on בג"ץ הורה לממשלה לנמק מדוע לא יאוישו כל תפקידי השרים

    בית המשפט העליון הוציא צו על תנאי בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד אי מינוי שרים | בית המשפט הורה לממשלה לנמק מדוע לא יאוישו ללא דיחוי כלל תפקידי השרים בממשלה ה-35 | דיון נוסף נקבע ליום ראשון הקרוב

    בית המשפט העליון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בג"ץ הוציא הערב (חמישי) צו על תנאי, במסגרתו הורה לממשלה, לראש הממשלה ולראש הממשלה החליפי לנמק מדוע לא יאוישו, ללא דיחוי, כלל תפקידי השרים בממשלה ה-35.

    השופטים קבעו כי התשובה תוגש לא יאוחר עד יום 25.4.2021 בשעה 14:00. במסגרת התשובה יוכל היועץ המשפטי לממשלה לכלול גם את העדכון שביקש להגיש.

    הדיון בהתנגדות יתקיים ביום 25.4.2021 בשעה 16:00.

    בנוסף, בית המשפט נעתר לבקשת לשכת עורכי-הדין והורה על צירופה כ"ידידת בית המשפט" לעתירות דנן.

    ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, בירך על ההחלטה ואמר כי "אחד מתפקידיה המרכזיים של לשכת עורכי הדין הוא לשמור ולפעול למען שלטון החוק, ולהיות שותפה מלאה בשמירה על תפקודה התקין של הדמוקרטיה בישראל".

    התנועה לאיכות השלטון הגיבה על החלטת בג"ץ להוציא צו ביניים בעתירתה נגד אי מינוי שרים ולקבוע דיון דחוף נוסף:
    "דומה שעשינו היום צעד נוסף אל עבר התהום, כשבית המשפט העליון של מדינת ישראל נאלץ להתערב במינוי שרים בממשלה, רק משום שנאשם בפלילים החליט לקחת מדינה שלמה כבת ערובה על מנת שיוכל להמלט מאימת הדין".

    "מדינת ישראל משותקת. הקבינט לא מתכנס, בריאות הציבור נפגעת, ניצולי שואה נרמסים, זכויות אדם ואזרח נפגעות – ועדיין, הממשלה והעומד בראשה מסרבים למלא חובתם הבסיסית ולמנות שרים".

    "אנחנו מקווים מאוד שעד ליום ראשון הממשלה תתעשת, ובמידה ולא, בית המשפט העליון יאלץ פעם נוספת להכניס ידיו אל המדורה הבוערת ולהוציא בעבורה את תפוחי האדמה הלוהטים".



    0 תגובות