הסתיים הדיון בבג"ץ בנושא אי מינוי השרים

    איתי גדסי No Comments on הסתיים הדיון בבג"ץ בנושא אי מינוי השרים

    הסתיים הדיון בבג״ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד אי מינוי שרים: המדינה הציעה להציג ביום ראשון מתווה לסוגיית העצורים; הנשיאה חיות: ״גם היועמ״ש כתב שנדרש לזה פתרון לאלתר. לאלתר – הכוונה באופן מיידי״

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני זמן קצר הסתיים הדיון בבג״ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד אי מינוי שרים. אחרי הפסקה של כ-4 שעות, בהן נציגי המדינה יצאו להתייעצות, העבירה נציגת המדינה, עו״ד מוריה פרימן את עמדת רה״מ, לפיה עד יום א׳ בשעה 12:00 יוצג מתווה הניתן ליישום מיידי בסוגיית ההיוועדות החזותית של העצורים, עליה היועמ״ש הצביע כסכנה בריאותית. לחלופין הציעה שתובא לדיון בממשלה עוד ביום ראשון הצעה בדבר מינוי שר משפטים.

    בנוסף, היועמ״ש מבקש להעביר הודעת עדכון לבג״ץ בנושא מינוי שר המשפטים, זאת עד ליום ראשון בשעה 14:00.

    הרכב השופטים ביקר את ההצעה:

    הנשיאה חיות: ״היועץ המשפטי ביקש פתרון לאלתר. פתרון לאלתר – הכוונה באופן מיידי״.

    השופט פוגלמן: ״אנחנו יכולים לחזות את הנולד״.

    השופט הנדל: ״אי אפשר לחכות, גם לא עד יום ראשון, אנחנו לא יודעים מה ההשלכות של זה״.

    יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד אליעד שרגא: ״אנחנו מכירים את השחקנים. יהיה דיון ולא תהיה שום החלטה. זה לא יקרה כמו שזה לא קרה. יש פה נאשם בפלילים שמנסה להימלט מאימת הדין ולכן יעשה הכל על מנת לא למנות שר משפטים. גם אם יהיה פסק דין עם צו מוחלט למנות שר משפטים – לא ימונה שר משפטים. עלולה להיות פה התנגשות חזיתית בין הממשלה לבית המשפט. גם אם יהיה פסק הדין, הוא לא יכובד. סיפור האסירים חשוב אבל הוא לא היחיד. הקבינט המדיני ביטחוני לא מתכנס בזמן שיורים טילים מסוריה״.

    מוקדם יותר, טען יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא, בפני השופטים: "פעם אחר פעם אנחנו מוצאים את עצמנו רצים אחרי נסיונות בוטים של ראש הממשלה להתערב במינויים במערכת אכיפת החוק. הוא עדיין מנסה לעשות הכל כדי להימלט מאימת הדין ולכן נמנע גם ממינוי של שר המשפטים".

    "יש פה חלל שלטוני עצום יום יום – שעה שעה, שהמשמעות שלו היא פגיעה בעקרון דמוקרטי רציני – עקרון הרציפות. אנחנו חוזים בתרחישים דמיוניים שאף אדם לא העלה בדמיונו שיתרחשו", טען שרגא.

    בנוסף, התייחס שרגא לתגובת היועמ״ש לבג״ץ: ״לאור אותה דחיפות שמציין היועץ המשפטי לממשלה, שמפרטת פגיעה בזכויות אדם ואסירים ובריאות הציבור במדינת ישראל, הזמן כאן קריטי וחייבים לקדם את ההליך הזה. המדינה עצמה מציינת שמדובר בפצצה בריאותית מתקתקת מבחינת ההיוועדות של האסירים, זו רק דוגמה ולכן חיייבים להאיץ את הליך מינוי שר המשפטים״.

    נשיאת העליון השופטת אסתר חיות נזפה במדינה בעקבות ההתראה על סכנה בריאותית בשל הבאת האסירים, שאינם מחוסנים ברובם, לבתי המשפט.

    לאחר הפסקה של כשעה של התייעצות, עדכנה נציגת המדינה, עו״ד מוריה פרימן, כי ראש הממשלה ״סיים התייעצות דחופה עם שר הבריאות והשר לביטחון פנים בעניין״ וכי הם מבקשים שלוש שעות לעדכן את בית המשפט. בית המשפט נעתר לבקשה ויצא להפסקה של שלוש שעות.

    נשיאת העליון אסתר חיות: ״החלל השלטוני מביא למצב של חוסר סבירות קיצוני. אם הממשלה תודיע שהיא תתכנס ותתחייב לפתור את מינויי השרים, ניתן לזה הזדמנות ונקווה לטוב״.

    השופט עוזי פוגלמן: ״מינויי השרים זה לא עניין פוליטי, זה עניין חוקתי ומשטרי מובהק״.

    נציגת המדינה, עו״ד מוריה פרימן אמרה: ״היועמ״ש עמד על חשיבות המינויים ופנה פעמים רבות לחברי הממשלה בנושא״.



    0 תגובות