גנץ למזכירות הממשלה: לכנס את הממשלה מיידית למינוי שר משפטים

    איתי גדסי No Comments on גנץ למזכירות הממשלה: לכנס את הממשלה מיידית למינוי שר משפטים

    לשכת שר הביטחון בני גנץ פנתה למזכירות הממשלה בדרישה לכנס את הממשלה ולמנות שר משפטים קבוע לאלתר | היום קיים הבג"ץ דיון בנושא אי מינוי שר משפטים

    בני גנץ | פלאש90 צילום: פלאש 90
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לשכת שר הביטחון בני גנץ פנתה למזכירות הממשלה בדרישה לכנס את הממשלה ולמנות שר משפטים קבוע לאלתר. זאת, לדברי אנשי הלשכה "על רקע ההערות הנוקבות של בג"ץ והנזק שנגרם לשלטון החוק, לתפקוד המדינה ולבריאות האזרחים".

    בג"ץ, בהרכב הנשיאה אסתר חיות והשופטים פוגלמן והנדל, דן היום בעתירת התנועה לאיכות השלטון נגד אי מינוי שר משפטים. יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא, טען בפני השופטים: "פעם אחר פעם אנחנו מוצאים את עצמנו רצים אחרי נסיונות בוטים של ראש הממשלה להתערב במינויים במערכת אכיפת החוק. הוא עדיין מנסה לעשות הכל כדי להימלט מאימת הדין ולכן נמנע גם ממינוי של שר המשפטים".

    "יש פה חלל שלטוני עצום יום יום – שעה שעה, שהמשמעות שלו היא פגיעה בעקרון דמוקרטי רציני – עקרון הרציפות. אנחנו חוזים בתרחישים דמיוניים שאף אדם לא העלה בדמיונו שיתרחשו", טען שרגא.

    בנוסף, התייחס שרגא לתגובת היועמ״ש לבג״ץ: ״לאור אותה דחיפות שמציין היועץ המשפטי לממשלה, שמפרטת פגיעה בזכויות אדם ואסירים ובריאות הציבור במדינת ישראל, הזמן כאן קריטי וחייבים לקדם את ההליך הזה. המדינה עצמה מציינת שמדובר בפצצה בריאותית מתקתקת מבחינת ההיוועדות של האסירים, זו רק דוגמה ולכן חיייבים להאיץ את הליך מינוי שר המשפטים״.

    נשיאת העליון השופטת אסתר חיות נזפה במדינה בעקבות ההתראה על סכנה בריאותית בשל הבאת האסירים, שאינם מחוסנים ברובם, לבתי המשפט.

    לאחר הפסקה של כשעה של התייעצות, עדכנה נציגת המדינה, עו״ד מוריה פרימן, כי ראש הממשלה ״סיים התייעצות דחופה עם שר הבריאות והשר לביטחון פנים בעניין״ וכי הם מבקשים שלוש שעות לעדכן את בית המשפט. בית המשפט נעתר לבקשה ויצא להפסקה של שלוש שעות.

    נשיאת העליון אסתר חיות: ״החלל השלטוני מביא למצב של חוסר סבירות קיצוני. אם הממשלה תודיע שהיא תתכנס ותתחייב לפתור את מינויי השרים, ניתן לזה הזדמנות ונקווה לטוב״.

    השופט עוזי פוגלמן: ״מינויי השרים זה לא עניין פוליטי, זה עניין חוקתי ומשטרי מובהק״.

    נציגת המדינה, עו״ד מוריה פרימן: ״היועמ״ש עמד על חשיבות המינויים ופנה פעמים רבות לחברי הממשלה בנושא״.

    בשעה זו חזרו השופטים והצדדים מההפסקה והדיון נמשך.



    0 תגובות