נתניהו לבנט: "לא ניהלת מו"מ רק דרשת רוטציה. אתה המכשול לממשלת ימין"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו לבנט: "לא ניהלת מו"מ רק דרשת רוטציה. אתה המכשול לממשלת ימין"

    ראש הממשלה נתניהו בהצהרה הערב מסיר את הכפפות מול בנט, ומאשים אותו "אתה המכשול מפני הקמת ממשלת ימין. תן לציבור להחליט מי יהיה ראש הממשלה ולא חבר כנסת עם 7 מנדטים – זו יריקה בפרצופה של הדמוקרטיה". והאם נתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים אם תקום ממשלת שמאל?

    צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה נתניהו מסיר את הכפפות מול יו"ר ימינה נפתלי בנט ויוצא בהצהרה הערב (רביעי) כנגד נפתלי בנט על רקע הדיל המסתמן בין לפיד לבנט להקמת ממשלה. ראש הממשלה פתח את נאומו ואמר, "בניגוד לטענות שלך נפתלי, אתה עושה הכל כדי לא להקים ממשלת ימין. אתה מוכן לעשות הכל כדי להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים".

    נתניהו ציטט את ההתחייבות של בנט לבוחריו, "אתה אמרת שזה לא דמוקרטי ולא מוסרי להיות ראש ממשלה עם 10 מנדטים. אתה התחייבת לא לשבת תחת לפיד. אתה קורא לעצמך ימינה אבל בפועל הולך שמאלה. לא תוכל לעמוד יום אחד בלחצים הבינלאומיים על ההתיישבות, הצבא והסכמים עם איראן. אפי' רפורמה אחת לא תוכל לצאת אל הפעול. זאת תהיה ממשלה משותקת".

    נתניהו האשים את בנט כי כבר הכל היה מכור מראש: "לא ניהלת מו"מ, רק דרשת רוטציה. סגרת דיל עם לפיד. ממשלת אחדות לאומית זה מכבסת מילים לקואליציה של 50 חברי שמאל ושמאל קיצוני עם ראש סיכה" הבהיר נתניהו ותקף, "זו יריקה בפרצוף של הדמוקרטיה והפרת ההתחייבויות שלך. אתה חתמת על מסמך שבו התחייבת לא לעשות זאת".

    נתניהו הוסיף ותקף את בנט, "עכשיו אתה מנסה למשוך זמן, בזמן שהמנדט אצלנו סגרת דיל עם לפיד על ממשלת שמאל ושמאל קיצונית. אתה אומר שהבעייה זה סמוטריץ' ואת גדעון, אבל לא צריך אותם, יש פתרון עם הצבעה ישירה. אתה אומר אם הליכוד יכשל נקים ממשלה – אתה המכשול. אם היית רוצה ממשלת ימין היית תומך בחוק לבחירה ישירה".

    ראש הממשלה אמר כי תאוות השררה של בנט עולה על הכל, "אני חושב לתת לו סוף שבוע בבלפור שיראה מה זה שימצא את הרצון את התאווה הזאת, אבל תן לציבור להחליט מי יהיה ראש ממשלה".

    ראש הממשלה השיב לשאלה אם במקרה והוא יהיה יו"ר האופוזיציה האם הוא יתפטר מהחיים הפוליטיים? נתניהו השיב: "כי לא יפרוש מהחיים הפוליטיים".

    ראש הממשלה נתניהו מגנה את ההפגנות נגד אלקין בסמוך לביתו: "אני נגד תקיפה אישית של כל אחד ואחת, ובטח לא בני משפחה – מכל מקום שהוא".

    נתניהו התייחס להצעה על התמודדות לנשיאות: "מעולם לא רציתי אותה, לא רוצה אותה גם עכשיו".

    יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בתגובה לדברי ראש הממשלה: "‏לשמוע את נתניהו מדבר על אי קיום הבטחות, על לרמות את הציבור ועל זה שממשלה פריטטית היא בעיה…. אין גבול לנוכלות".

    יו"ר כחול לבן ושר הביטחון גנץ בתגובה לדברי נתניהו: "ביבי, יריקה בפרצוף זה לקחת את אזרחי ישראל לבחירות ממניעים אישיים, למנוע תקציב מדינה בזמן משבר כלכלי ולהשאיר את המדינה בלי שר משפטים בגלל המשפט שלך".

     



    0 תגובות