בנט: "אם בליכוד יכשלו במשימה, אפעל להקים ממשלת אחדות"

    איתי גדסי No Comments on בנט: "אם בליכוד יכשלו במשימה, אפעל להקים ממשלת אחדות"

    יו"ר ימינה נפתלי בנט הבהיר בהצהרתו לתקשורת כי הוא תומך בניסיונות הקמת ממשלה בראשות נתניהו, אך לא ענה על דרישת הליכוד לבחירות בזק לראשות הממשלה. בנט הבהיר נחרצות כי יקים ממשלה עם השמאל וכפי שהוא מכנה "ממשלת אחדות" ולא בחירות חמישיות

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר הערב (רביעי) בהצהרתו לתקשורת כי לא ייתן שיהיו בחירות חמישיות גם במחיר של הקמת ממשלה עם השמאל. בנט לא ענה על דרישת נתניהו להעביר חוק בחירות ישירות לראשות הממשלה בתוך חודש. בנט הציג את החלטתו, או ממשלת ימין בראשות נתניהו או הקמת ממשלה עם השמאל והעיקר לא בחירות חמישיות.

    בפתח דבריו אמר בנט, "לפני שבועיים קיבל מר נתניהו מנשיא המדינה את המנדט להקים ממשלה. אמרתי מיד לנתניהו שיש לו את האצבעות של סיעת ימינה, כדי להקים ממשלת ימין. לצערי, למרות שעות ארוכות וימים ארוכים של השקעה מצדנו, נוכחתי שבעוד אנחנו מנסים להפוך כל אבן כדי להקים ממשלה, נתניהו מתחמק ותוקף אותנו ללא הרף" האשים בנט.

    לטענת בנט, 'הוא חושש ללחוץ על מי שטיפס על עצים גבוהים, לא מוכן להציע פשרות לסער, וחותר רק לדבר אחד – עוד בחירות, חמישיות במספר, הפעם בעטיפה של בחירות ישירות,.

    בנט הוסיף, "נתניהו בעצם אומר – אם לי אין ממשלה, לאף אחד לא תהיה ממשלה. נלך שוב לבחירות, חמישיות, שישיות ושביעיות. אי אפשר להמשיך ככה. מדינת ישראל לא יכולה להיות בת ערובה של פוליטיקאים, הבהיר בנט.

    יו"ר ימינה הסביר את התנגדותו לבחירות נוספות, "המשמעות של עוד בחירות הן עוד מיליארדים לפח, במקום לחינוך ולתשתיות זה יילך לקלפיות, ועוד חודשים ארוכים של שיח שנאה וקיטוב. בעוד שהעם רוצה ממשלה, נתניהו מעדיף בחירות. אמרתי ואני חוזר ואומר – לזה אני לא אסכים".

    בנט התייחס להתקפות הליכוד עליו, "ההתקפות של הליכוד היו צפויות והן לא עושות עלי רושם. נדמה לי שגם הציבור הימני מאס בסגנון הזה. אני מחויב לערכיי ולאזרחי מדינת ישראל".

    וכך הבהיר בנט את החלטתו, "כדי שלא יהיו ספקות, הנה סדר הדברים מבחינתי: עדיפות ראשונה  – להקים ממשלת ימין. נתניהו, יש לך אותנו, לך תקים ממשלה.. יש עוד 14 יום, הזמן לא נגמר. זה אפשרי".

    בנט הבהיר בסיום דבריו כי "אם בליכוד ייכשלו במשימה, אז בעדיפות שנייה, אני אפעל להקים ממשלת אחדות לאומית, בתנאי שהיא תהיה ממשלה טובה, יציבה ומתפקדת, ובתנאי שאוכל לשמור על הערכים, העקרונות והשקפת העולם הלאומית שלי. אני עוד לא יודע לומר שזה אפשרי, אבל אני מבטיח לנסות בכל כוחי".

    ח"כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) אמרה בתגובה לנאום בנט: "מה שהעם בישראל צריך זו יציבות. להקים "ממשלת אחדות" כמו זו שאתה מציע שברור לכולם שהיא תתפרק תוך זמן קצר, זה לא הפתרון".

    וולדיגר קראה לבנט, "נפתלי, הבא את גדעון לשולחן המו"מ ויחד נקים ממשלה לאומית יציבה".



    0 תגובות