יו"ר יהדות התורה בריאיון: "אם נהיה באופוזיציה הבניין ירעד מאתנו"

    אסתי פלד 2 Comment on יו"ר יהדות התורה בריאיון: "אם נהיה באופוזיציה הבניין ירעד מאתנו"

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני בריאיון לוחמני ורווי כותרות ל"מהדורה המרכזית" מספר על הפגישה המתוכננת עם לפיד, הפגישה עם בנט ומה הוא חושב על התנהלות המפלגות הציוניות דתיות. ועם מי הוא יסרב להיפגש כי הוא נגעל ממנו? ואיך תהיה ההתנהלות באופוזיציה

    צילום: פלאש 90
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני התראיין הערב (רביעי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן והתייחס לחוסר ההכרעה כרגע למרות ניצחון הימין והישארותו בוועדת הכספים, "עדיין לא יו"ר וועדת הכספים, יכול להיות שאחזור לשם" מבהיר גפני ומתפלא על התנהלות הימין, "התוצאות אומרות שיש 65 מנדטים של ימין, ונכנסו דברים שהם לא טובת המדינה. זה עניינים אישיים בין הפוליטיקאים. אני מכבד את זה, אבל זה לא הגיוני" מציין גפני.

    על האשמות כי הוא נפגש עם לפיד בתקופה רגישה אומר גפני, "אני נפגש עם לפיד, כי אני מכבד ונפגש עם כולם. גם בוועדת הכספים, אני מדבר עם כולם כולל טיבי. כל פעם שלפיד רצה להיפגש איתי נפגשנו", יחד עם זאת מבהיר גפני כי "אם ליברמן היה מבקש הייתי מסרב, אני נגעל ממנו. לפיד ביקש הרבה, ולכן הסכמתי".

    על הסירוב של ליצמן להיפגש עם לפיד אומר גפני, "מאז ומתמיד ליצמן ואני משדרים ביחד שלא נשב עם לפיד. יש הבדל בינינו, שליצמן מסיר כאילו אבק מהכתף כשלפיד נוגע בו, אני לא עושה את זה".

    על ההתנהלות מול בנט מספר גפני, "אתמול דיברתי עם בנט, אני חבר שלו. המציאות היא שיש שתי מפלגות של הציונות הדתית. זה מזכיר את הסיקריקים, שהלכו ושרפו את כל מחסני האוכל. כוונתם הייתה טובה עם עקרונות, אבל גדול הדור דאז ביקש לשמור על יבנה וחכמיה. וזה מה שקורה עם סמוטריץ', הוא יביא לנו ממשלת שמאל. אין לי איך לבוא בטענות לאלו מאתנו שהצביעו לו" אומר גפני.

    על ההתנהלות באופוזיציה אם תקום ממשלת שמאל אומר גפני, "אנחנו לא מחויבים לכל דבר, כמו הכהנים שמסרו את מפתחות בית המקדש לשמיים. נתייעץ עם גדולי התורה, ומקסימום נהיה באופוזיציה. היינו כבר שם, ועשינו מה שצריך כדי להפיל אותה".

    גפני מוסיף ומספר, "היינו מגיעים כל בוקר להילחם בוועדת הכספים. יש איזה יחצ"ן שכל פעם שאני אומר שאנחנו מקשיבים לגדולי התורה, הוא אומר "הנה גפני לא בטוח יצביע כך". בחיים לא הייתי בממשלת שמאל, ואני לא מדור היח"צנים".

    על ההליכה הנחרצת עם הליכוד מסביר גפני, "המסורתיים בליכוד, ולכן אנחנו הולכים איתם. המצביעים של בנט וסער הם לא ברורים. אנחנו חברים, אבל מצביעיהם רוצים להפיל את נתניהו. וכמובן יש את העבודה, מרצ ולפיד שאנחנו לא איתם" גפני שב ומבהיר, "לא נלך לממשלת שמאל, זה לא יחזיק רגע. אנחנו לא רוצים אופוזיציה, אבל הכול תלוי בגדולי התורה. אני מעריך כבר מה התשובה, אופוזיציה" מעריך יו"ר יהדות התורה.

    גפני מבהיר בתקיפות כי האופוזיציה של יהדות התורה לא תהיה דומה לאף מפלגה, "מקווה שנמשיך בקואליציה, אבל באופוזיציה הבניין ירעד מאתנו. הוכחנו כבר בממשלת נתניהו לפיד שהפלנו אותה" מציין גפני.

    גם עם נתניהו לא הכל היה ורוד מציין גפני ואומר, "יש לי הרבה טענות לנתניהו, כגון תקציבי הישיבות והכיתות. אבל רוב התקציב עבר, וכבר אמרתי בוועדת הכספים שנעביר הכול. באמת בעיית הדיור לא נפתרה. אבל על אף שלא עשינו מספיק, כגון נושא הגיוס ובתי המשפט, זה היה ממשלה יחסית טובה" מציין יו"ר יהדות התורה ומפיק את הלקח, "למדנו שהשונה מפעם, בכל קואליציה אתה צריך להעביר הכול מיד בהתחלה.

     

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      גפני שכח את הציבור הליטאי מתוך הבית שלו…
      המחבלים והשונאים הם כן הלכו להצביע?
      הוא בחוצפתו מדבר נגד סמוטריץ קורא לו סיקריק…
      למה כל הציבור הליטאי הגיע להצביע ג'???
      כל הציבור החסידי ירושלמי הגיע להצביע????