לראשונה בתולדות המשטרה: דרגת סנ"צ לרב מחוז צפון ומחוז חוף

    בנצי לייזרוביץ No Comments on לראשונה בתולדות המשטרה: דרגת סנ"צ לרב מחוז צפון ומחוז חוף

    לראשונה בתולדות רבנות משטרת ישראל: דרגת סגן ניצב לרב מחוז צפון ומחוז חוף, הרב פרידמן | בריאיון לקול חי, הוא אומר: "אני משתדל לעזור ליהודים ולשאינם יהודים. המוטו שלי הוא להגיש עזרה לכל מי שצריך ומה שצריך בכל זמן ועת"

    הרב אנשל פרידמן עם קבלת הדרגה החדשה. הדוק מאד לרבו כ"ק האדמור מבעלז שליטא
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ערב יום העצמאות, לא בכל יום יש במשטרה העלאה בדרגות. מידי תקופה מפכ"ל המשטרה והשר לבט"פ מחליטים על שורה של מינויים חדשים ובהתאם לכך גם העלאה בדרגה.

    ברבנות משטרת ישראל לא היה אף פעם העלאה בדרגות. אולם הפעם מדובר בדבר תקדימי שיהווה -מקווים כולם גם סימן לבאות.

    הרב אנשל פרידמן (המכונה גם זקן רבני המשטרה) קיבל דרגת סגן ניצב (סנ"צ). נציין כי את הדרגה היה אמור הרב פרידמן לקבל כבר לפני זמן רב. היו דיבורים על כך, כשרב המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו ניסה פעמים רבות לקדם זאת. אולם היו רגעים שהנה זה מגיע ואז המפכ"ל הקודם (רוני אלשיך) פרש , והכל נתקע. כל עוד ואין מפכ"ל קבוע אי אפשר לבצע מינויים.

    הדוק מאד לרבו כ"ק האדמור מבעלז שליט"א | הרב אנשל פרידמן עם קבלת הדרגה החדשה

    אך ביום העצמאות זה הגיע ובהפתעה לרב אנשל. בכל מחוז היה טקס והצליחו להפתיע אותו בקבלת הדרגה. הוא לא ידע מראש על קבלת הדרגה ואכן הצליחו להפתיע אותו.

    קצת על האיש הנפלא הזה. ביום יום- הוא מסתובב במדי משטרה , ומשמש רב מחוז צפון ומחוז חוף. בשבת הוא עם קפטע ושטריימל והוא חסיד בעלז מובהק.

    כמה שנים אתה במשטרה?

    "33 שנים אני במשטרה. שימשתי כקמב"ץ ביחידת מתנדבים. ובשעתו היה רב במחוז צפון הרב טבצ'ניק וסגנו היה הרב אהרן גוטסדינר. טבצ'ניק נסע למכסיקו. הרב גוטסדינר מונה לרב במקומו ופנו אליי להיות סגן שלו. נסעתי לכ"ק האדמו"ר מבעלז שליט"א ושאלתי אותו האם ללכת לתפקיד הזה. תשובתו היתה "אם אפשר להואיל ליהודים וליהדות, לך לזה".

    "מאז" אומר לנו הרב אנשל פרידמן , "אני משתדל לעזור ליהודים ולשאינם יהודים. המוטו שלי הוא להגיש עזרה לכל מי שצריך ומה שצריך בכל זמן ועת".

    הרב אנשל פרידמן תושב חיפה וחסיד בעלז מוכר מאד בציבור החיפאי, כולם יודעים שכשצריך משהו, עזרה וסיוע במשטרה הרב פרידמן הוא הכתובת.

    הרב אנשל משמש כרב משטרת מחוז צפון וחוף. פעם היה רק מחוז אחד צפון ועל כולו הוא היה רב. כשחילקו את מחוז צפון ל 2 מחוזות , מחוז חוף ומחוז צפון הוא משמש כרב ב-2 המחוזות.

    מקבל את הדגה ממפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא

    במסגרת תפקידיו כרב מחוז צפון וחוף , הוא אחראי על נישואין במשטרה במחוזות שלו , הוא הרב שמחתן את השוטרים והשוטרות, שלום בית, הכוונה בחינוך הילדים. שכשהסתובבתי במחוזות הללו , הרבה אמרו לי שהרב אנשל הוא הרב שחיתן אותם ושומרים איתו על קשר עד היום, גם כאלו שכבר עברו למחוזות אחרים. הקשר הרבני עם השוטרים הוא חשוב לכולם, והם יודעים שיש דמות רבני שהם מכירים שיכולים להתייעץ איתו.

    לגבי הקשר שלו עם כ"ק האדמו"ר מבעלז הוא אומר: "אין צעד בחיי שנעשה ללא ברכת או שאלת האדמו"ר . כל דבר נעשה רק לאחר התייעצות עם האדמו"ר שליט"א".

    הרב אנשל משמש גם כראש זק"א מחוז צפון. אגב, את השם זק"א הוא הגה לאחר הפיגוע בעפולה לפני שנים. הוא שותף מלא בנעשה בארגון בכל עת, ושותף לעוד צרכי רבים במחוז הצפון.

    כשנמצאים אנו ימים ספורים לפני הילולת הרשב"י במירון , כרב מחוז צפון הוא שותף מלא לכל הפעילויות במירון. אין ישיבת היערכות של המשטרה על מירון שהוא לא נמצא. ובנסיון שלו במשך שנים תמיד יש לו מה להוסיף ולומר לצורך המבצעי ולהיערכות המשטרה.

    הוא מהווה גשר בין המשטרה לחסידויות השונות במירון, שבתות במירון, ושותף מלא לכל הפעילויות במירון.

    הרב פרידמן הקים במירון את מרכז ילדים הנעדרים בשת"פ עם המשטרה. מאז שהקים את המרכז הזה עשרות אלפים העולים למירון נעצרים בעמדת זק"א במעלה ההר, מקבלים תגים לילדים שקשורים לידי הילד עם פרטיו המלאים של ההורים, וכך ילדים שנאבדים מגיעים לחפ"ק של זק"א , ונמצאים שם עד שמאתרים את ההורים. כל ילד שנמצא שמו מועבר מיד בתיאום לחפ"ק המשטרתי , ובטכנולוגיה של מירון יש באפשרות המשטרה לכרוז מיידי במערכת הרמקולים שבכל ההר, וכך להודיע על הימצאות הילד. אלפי ילדים שנאבדו החפ"ק הזה קישר תוך דקות את הילדים עם ההורים.

    לסיום אני שואל אותו , מה ההרגשה שלך על קבלת הדרגה?

    "יש שכר לפעולתך, כיף היה לשמוע את אלו ששמחו כשקיבלתי את הדרגה מכל גווני הקשת".

    אגב, רב המשטרה נצ"מ הרב רמי ברכיהו בשיחות העבר כששוחחתי איתו על הדרגה תמיד אמר לי שהוא עושה הכל שהרב אנשל יקבל דרגת סנ"צ . זה מגיע לו ביושר. אז הנה הרגע הזה הגיע.

    אנחנו משחררים את הרב פרידמן , האיש עם הרבה מאד עשייה במחוז הצפוני ומחוז חוף לעוד ישיבת היערכות על מירון שמניסיונו רבת השנים יוסיף למפקדים ולאחראיים מה שיש לו.



    0 תגובות