גלרייה: ביקור מרומם של האדמו"ר מנדבורנה במוסקבה

    ארי טננבוים No Comments on גלרייה: ביקור מרומם של האדמו"ר מנדבורנה במוסקבה

    האדמו"ר נפגש עם רבה הראשי של רוסיה שליט"א ומסר דברי חיזוק לתלמידי המוסדות | בהמשך קיים ביקור במרכז החסד היהודי | גלרייה

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מוסקבה היהודית, זכתה לביקור בזק אך מרומם ורב-רושם, של כ"ק מרן האדמו"ר מנדבורנה שליט"א, במהלכו נפגש עם רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, בלשכתו שבמרכז היהודי המפורסם "מארינה רושצ'ה" שבמרכז מוסקבה.

    שני האישים הדגולים צללו למשך שעה ארוכה בשיחה תורנית חסידית, ובמהלכה העלה האורח זיכרונות מעת שזכה יחד עם אביו כ"ק מרן ה"באר יעקב" מנדבורנה זצוק"ל, ל'יחידות' אצל הרבי מליובאוויטש זי"ע. האדמו"ר העלה על נס את תחיית יהדות רוסיה והפעילות רבת הענפים של המארח, ולאחר שתיית לחיים איחלו והתברכו להמשך הצלחה בהפצת המעיינות וקירוב הגאולה.

    האורח הדגול ביקר בכמה ממוסדות התורה והחסד שבמוסקבה, אותם יסד והקים הרב הראשי שליט"א. ב'מתיבתא' נשא האדמו"ר שיחת חיזוק לתלמידים הרבים, שתורגמה לשפה הרוסית על-ידי הרב אפרים בלוי מראשי המתיבתא; בתלמוד תורה "חדר מנחם" ביקר בליווי מנהל הת"ת הרב אברהם גבירץ, והאציל מברכותיו למאות התלמידים הנרגשים.

    ביקור מיוחד עשה האורח ב"מרכז החסד היהודי שערי צדק", וראה מקרוב את פעילות הסעד והעזרה למאות ואלפי יהודי מוסקבה, הנהנים במשך כל השנה מאוזן קשבת לכל בעיה וקושי, ונעזרים במאות העובדים והמתנדבים המסורים.

    את התפילות ערך האורח בבית הכנסת המרכזי "מארינה רושצ'ה", וכן בבית הכנסת "בלשוי ברוניא" בו נפגש עם 'הצדיק מלנינגרד' הרב יצחק קוגן, ממנו קיבל סקירה היסטורית על המקום ועל יהדות רוסיה בכלל.



    0 תגובות