נתניהו: "בידיים של בנט להכריע האם תקום ממשלת ימין ללא בחירות 5"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "בידיים של בנט להכריע האם תקום ממשלת ימין ללא בחירות 5"

    ראש הממשלה נתניהו ערך מסיבת עיתונאים על רקע המשבר הפוליטי הקשה, והבהיר כי רק בחירות בזק ישירות לראשות הממשלה יוציאו את ישראל מהפלונטר. נתניהו תקף את בנט, "בגלל אמביציה אישית להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, בנט לא נותן לנו למצות את המנדט". ועל תמיכה מרע"מ?

    נתניהו בהצהרה צילום: פלאש 90
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה נתניהו ערך היום (שלישי) מסיבת עיתונאים על רקע המשבר הפוליטי הקשה והחשש בימין כי ימינה תלך עם לפיד להקמת ממשלת שמאל. ראש הממשלה אמר בפתח הצהרתו, "יש פתרון לפלונטר הפוליטי. הפתרון הוא בחירה ישירה לראשות הממשלה – לתת לציבור להחליט מי יוביל את המדינה. יש רוב עצום במדינה שתומך בכך, זה חוצה את רוב המפלגות בכנסת".

    נתניהו ציין כי "הבחירות האחרונות הוכיחו שהציבור רוצה ממשלת ימין. יש בכנסת 65 מנדטים של ימין מובהק והסיבה היחידה שבגללה אי אפשר להקים עכשיו ממשלת ימין זה עניינים אישיים ולא אידיאולוגיים".

    לכן יש 2 אפשרויות: "או להקים ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני – עם מרצ, המשותפת, העבודה – זה בניגוד לרצון הבוחר ובניגוד להתחייבויות של בנט וגדעון סער".

    האפשרות השנייה היא "להקים ממשלת ימין יציבה ל4 שנים אחרי בחירות בזק לראשות הממשלה כדי שהציבור יבחר מי יהיה ראש הממשלה הבא. לא צריך לפזר את הכנסת ולא צריך בחירות חמישיות, צריך משאל עם מהיר ולתת לעם להחליט מי יהיה ראש הממשלה. אני אקבל כל תוצאה ואני מקווה שכך ינהגו גם אחרים".

    ראש הממשלה הבהיר כי ההכרעה נתונה בידיו של בנט בלבד, "אפשר לעשות את זה מייד – זה תלוי רק באדם אחד, נפתלי בנט. אם בנט יתמוך בהצעה הזאת יש לכך רוב. אין סיבה שלא יתמוך בכך, הוא הרי התחייב לממשלת ימין והתחייב לא ללכת תחת לפיד והשמאל".

    נתניהו סיפר על הפגישות עם בנט, "נפגשתי איתו מספר פעמים והצעתי לו מקום בכיר בממשלה. לצערי למרות שאני קיבלתי מנדט מהנשיא להקים ממשלת ימין, בנט מנהל במקביל אלינו משא ומתן להקמת ממשלת שמאל".

    נתניהו תקף את בנט על החבירה ללפיד ואמר, "זה אומר שרק בגלל אמביציה אישית להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים, בנט לא נותן לנו למצות את המנדט ולהקים ממשלת ימין יציבה. ראינו את זה גם אתמול בלילה כש"ימינה" הצביעו בכנסת נגד הימין ובעד השמאל. אם בנט באמת רוצה ממשלת ימין – שיודיע עוד היום שהוא תומך בבחירות ישירות ונצא מהפלונטר".

    לגבי רע"מ אמר נתניהו, "לא צריך את רע"מ, צריך בחירה ישירה כדי שנקים ממשלה. זה פותר את כל השאלה הזאת. יש רק 2 אפשרויות: או ממשלת שמאל עם ניגודים פנימיים, עם עלה תאנה ימני, בניגוד גמור להבטחות שבנט נתן בבחירות ובניגוד לרצון הציבור, או בחירות ישירות להקמת ממשלת ימין יציבה. בזה אנחנו יוצאים מהפלונטר ולא צריך גם פתרונות אחרים" אמר נתניהו.



    0 תגובות