נתניהו מאשים את סמוטריץ': התגרה בעבאס

    איתי גדסי No Comments on נתניהו מאשים את סמוטריץ': התגרה בעבאס

    נתניהו האשים את סמוטריץ' בנפילת הצעת הליכוד להרכב הוועדה המסדרת: "ההתגרות שלו באנשי רע"מ היא זאת שגרמה למנסור עבאס לעבור לצד השני" | כץ מכחיש קשר לקריצת סער: "אין לי מושג למי קרץ גדעון סער ולמה"

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    7:00
    19.04.24
    חדשות קול חי No Comments on דיווחים זרים: ישראל תקפה שורת מטרות באיראן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר ישראל כ"ץ מתייחס לדיווח שהקריצה של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אתמול במליאת הכנסת – כוונה אליו, ומכחיש כל קשר: "אין לי מושג למי קרץ גדעון סער ולמה. לא היה לי קשר להליך ההצבעה והופתעתי מתוצאות ההצבעה בדיוק כמו רה"מ נתניהו וכל סיעת הליכוד".

    יו"ר הועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר כתב הבוקר, על רקע ההפסד בהצבעה אתמול על רכב הוועדה: "חבריי לימין. ‏גם אם קשה, אנחנו ממשיכים להילחם על הדרך שלנו ולא מוותרים להם כל כך בקלות. ‏על אף הקשיים, בע"ה אמשיך לעשות הכל כדי לסייע לליכוד ולראש הממשלה יחד עם השותפות שלנו, כדי לצלוח את המאבקים הקרובים בכנסת. ‏ייקח כמה זמן שייקח, בע"ה ננצח".

    כזכור, אתמול עלו להצבעה במליאת הכנסת הצעת גוש נתניהו והצעת גוש מתנגדי נתניהו להרכב הוועדה המסדרת של הכנסת. בליכוד הסתמכו על אצבעות חברי רע"מ וחשבו שהצעתם תעבור, אולם ברגע האחרון הצביעה מפלגתו של מנסור עבאס נגד הצעת הליכוד ובכך הפילה אותה. מיד לאחר ההצבעה נראה ח"כ סער 'קורץ' למישהו במליאה.

    בשיחה עם בכירים בליכוד, האשים ראש הממשלה נתניהו את יו"ר הציונות הדתית, ח"כ סמוטריץ' בנפילת ההצעה. לדבריו: "הוא הכשיל אותנו. ההתגרות שלו באנשי רע"מ היא זאת שגרמה למנסור עבאס לעבור לצד השני".

    יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס הסביר את הצבעתו בריאיון שנתן לאחר מכן לאחד מכלי התקשורת: "‏התמיכה אתמול היא לא לגוש ספציפי, תמכנו בעצמנו. שמרנו את האפשרות להיות לשון המאזניים. אנחנו לא בכיס של איש, אלא של החברה הערבית. לא נסכים להיות שק חבטות ומושא לעלילות דם".

    לדברי עבאס: "אנחנו לא מנתקים קו עם אף אחד. אין פה נטייה, נלך עם מי שיבוא לקראתנו. לא ניהלנו משא ומתן קואליציוני – אלא מגעים על הוועדה המסדרת".

    הצעת החוק לבחירה ישירה: בייעוץ המשפטי של הכנסת מבהירים שהחוק יהיה רלוונטי רק במידה שמועמד נוסף יקבל את המנדט ויכשל. במקביל, בימינה נוטים לתמוך בהצעת החוק, רק במידה והמועמד השני שיקבל את המנדט יכשל גם הוא ולא יצליח להרכיב ממשלה.

    ח"כ מירב בן ארי, (יש עתיד) התייחסה לכך והביעה עמדה דומה: "אם גם לפיד לא יצליח בהרכבת הממשלה, אני לא פוסלת את האפשרות לעבור לבחירה ישירה".

    יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה לא שולל אפשרות של תמיכה בממשלה בראשות לפיד: "מוכנים לשקול תמיכה בממשלת רוטציה של בנט-לפיד במידה ולפיד יכהן ראשון ברוטציה כראש ממשלה".



    0 תגובות