עבאס נגד הימין: השמאל מציג ניצחון ראשון על הימין בכנסת

    איתי גדסי No Comments on עבאס נגד הימין: השמאל מציג ניצחון ראשון על הימין בכנסת

    58 חכי"ם כולל ימינה תמכו בהצעת גוש הימין להרכב הועדה המסדרת, אך לאור התנגדותו של מנסור עבאס 60 חכי"ם התנגדו להצעה והצעת הימין נפלה. הכנסת אישרה את הצעת גוש השמאל בתמיכת רע"ם והרשימה הערבית המשותפת

    מנסור עבאס צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הדיון על הרכב ועדת הכנסת, הצעת גוש השמאל על הרכב הועדה המסדרת אושר במליאה, 60 חברי כנסת תמכו בהצעה, מול 51 מתנגדים. בהצעה של גוש הימין תמכו 58 חכי"ם כולל ימינה מול 60 מתנגדים בהם חברי רשימת רע"ם של מנסור עבאס.

    רגע לפני ההצבעה הודיע ח"כ זוהר במליאה כי ע"פ סיכום בין ימינה לבין הליכוד, הליכוד תיתן לימינה ייצוג אחד בוועדה על חשבון הליכוד כך שלימינה יהיו שני נציגים בוועדה, ולאור זאת חברי הכנסת של ימינה הצביעו בעד הצעתו של ח"כ זוהר. חברי הכנסת של רע"ם הצביעו נגד ההצעה רגע לפני סגירת ההצבעה השמית.

    מיד לאחר נפילת הצעתו של ח"כ זוהר התקיימה הצבעה שמית על הצעתו של ח"כ מאיר כהן אשר זכתה לרוב של 60 תומכים מול 51 מתנגדים כאשר חברי ימינה נעדרים מההצבעה.

    ע"פ הצעתו של ח"כ זוהר שנדחתה, הוועדה תורכב מ-22 חברים לפי מפתח המייצג מקום אחד בוועדה לכל חמישה חברי כנסת, ולסיעה בת ארבעה חברי כנסת יינתן מקום אחד. לעומת זאת, ע"פ הצעתו של ח"כ כהן שאושרה הוועדה תורכב מ-33 חברים. הרכב הוועדה יקבע על פי מפתח של נציג אחד לכל ארבעה חברי כנסת וסיעה שיש לה יתרה של שני חברים ומעלה, תקבל נציג נוסף בוועדה בעיגול כלפי מעלה.

    ח"כ מיקי זוהר הציג את הצעתו בפתח הדיון ואמר: "אנחנו יודעים שיש מבנה מסוים לכנסת והמבנה הזה חייב לשקף את כוחות הכנסת. ההצעה הזו שאני הבאתי היום זו הצעה שמשקפת את הכוחות בכנסת באופן האובייקטיבי ביותר והמדויק ביותר. אתם הצעתם הצעה קיצונית לכיוון שלכם.

    מי שיכריע היום את ההצעה זו ימינה, ההצבעה היום של ימינה יש לה משמעות אחת, האם תקום פה ממשלת שמאל יחד עם בנט כראש ממשלה או האם תקום פה קואליציה של ימין. הלכה למעשה בנט היום יכריע לא בעניין הוועדה המסדרת אלא יכריע מי הולך להרכיב ממשלה."

    ח"כ מאיר כהן, הציג את הצעתו ואמר: "ההצעה שלנו משקפת בצורה ברורה ואותנטית את יחסי הכוחות כפי שקבע הבוחר. בסופו של יום 57 זה יותר מ52. יותר מדי שומעים כאן שמאל וימין. אני לא רוצה לעשות תחרות מי יותר שמאלי ומי יותר ימני, אני רק רוצה להגיד דבר אחד, יכול מאוד להיות שהגיע הזמן שנתחיל לדבר במה טוב למדינה הזאת. יש גם בשמאל ויש גם בימין אנשים שהמשותף להם הוא הרבה יותר מה מפריד ולכולנו יש משותף אחד שזה מדינת ישראל."

    מוקדם יותר, הליכוד השיג את תמיכת ימינה בהצעה שהעבירו להרכב הועדה המסדרת, אך בתמורה תקבל ימינה מהליכוד נציג שני בוועדה על חשבון הליכוד.



    0 תגובות