נתוני מס"ב: עליה במספר מקבלי השכר וזינוק בהיקף תשלומי השכר

    צבי טסלר No Comments on נתוני מס"ב: עליה במספר מקבלי השכר וזינוק בהיקף תשלומי השכר

    נתוני "משכורת הנטו" של מס"ב – עליה במספר מקבלי השכר וזינוק בהיקף תשלומי השכר: היקף התעסוקה בחודש מרץ עלה ביותר מ-40 אלף איש לעומת פברואר; הסכום שהועבר בגין שכר זינק בלמעלה מ-885 מיליון ש"ח | משכורת הנטו הממוצעת במרץ עלתה ב-2.25% לסכום של 7,511.03 ש"ח

    אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנתוני חברת מס"ב (מרכז סליקה בנקאי), המנהלת את המערכת הלאומית המרכזית להעברת תשלומים בישראל, עולה כי בחודש מרץ 2021, שבמהלכו הוסרו חלק גדול מההגבלות במשק ונפתחו לפעילות ענפים שהיו סגורים במהלך כל משבר הקורונה, נרשמה עליה של יותר מ-40 אלף איש במספר מקבלי משכורות הנטו לעומת חודש פברואר.

    מספר מקבלי המשכורות בגין חודש מרץ (20 במרץ 2021 עד 10 באפריל 2021) עומד על 3.42 מיליון ישראלים. מדובר בעליה בשיעור של 1.3% לעומת החודש הקודם בו קיבלו שכר 3.37 מיליון ישראלים.

    מנתוני העברת "משכורות הנטו" בגין חודש מרץ עולה עוד כי כמות מקבלי המשכורות במשק עדיין נמוכה ביותר מ-230 אלף איש לעומת הכמות שקיבלה שכר בגין חודש מרץ 2020, לפני תחילת משבר הקורונה והשפעותיו על המשק הישראלי. במרץ 2020 הועברו תשלומי שכר ל-3.65 מיליון ישראלים, נתון גבוה ב-6.77% מכמות מקבלי השכר במרץ 2021.

    אודליה משה אוסטרובסקי, משנה למנכ"ל מס"ב: "במרץ ראינו פתיחה של המשק גם בענפים שהיו סגורים כמעט לכל אורך המשבר כמו התיירות, התרבות והמסעדות. להערכתי, אלו גם הם הענפים שתרמו לעליה בהיקף התעסוקה, ויחד עם הסרת מרבית ההגבלות, היקף השכר ששילמו המעסיקים היה הגבוה ביותר בשנה האחרונה. חשוב לזכור שעדיין המשק לא התאושש במלואו מהמשבר וקיים פער בין היקף התעסוקה כעת לעומת הנתונים טרום הקורונה".



    0 תגובות