על רקע המתיחות מול איראן: הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on על רקע המתיחות מול איראן: הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס

    לראשונה מזה חודשיים ובצל המתיחות מול איראן יתכנס היום הקבינט המדיני ביטחוני | אתמול אישרו בסב"אא כי איראן מעשירה אורניום ברמה של 60%

    נתניהו וגנץ צילום: פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר כחודשיים: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (ראשון) כדי לדון בסוגיה האיראנית. הדיון נקבע לשעות 16:00 עד 18:00.

    על סדר היום של הקבינט: ההתפתחויות האחרונות במו"מ של המערב עם איראן, העלאת שיעור העשרת האורניום ל-60% ונושאים נוספים. בנוסף, צפויים השרים להתעדכן בחקירה בביה"ד הפלילי בהא.

    אתמול אישרה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי מבדיקה שערכה, עולה כי איראן אכן מעשירה אורניום לרמה של 60 אחוזים, בניגוד חמור להסכם שנחתם עמה.

    בתוך כך, כלי התקשורת האיראני הממלכתי הרשמי פרסם במהלך השבת תמונה של אדם שלטענת השלטונות האיראניים אחראי לחבלה ברשת החשמל בכור הגרעיני בנתנז. החשוד, רזא כרימי, הוא תושב איראן בן 43 שנמלט מהמדינה עוד לפני הפיצוץ במתקן בראשון האחרון.

    כאמור, בשבוע האחרון החליטו האיראנים על הפעלת 1,000 צנטריפוגות נוספות והעלאת דרגת ההעשרה ל-60% כתגובה לפיצוץ במתקן הגרעיני. דרגת העשרת אורניום ל-60% הינה "המקפצה האחרונה לקראת העשרתו לאיכות של נשק גרעיני".

    נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן התייחס להודעת איראן שהצליחה להעשיר אורניום לרמה של 60% וגינה את המהלך: "החלטת טהרן מנוגדת להסכם הגרעין, ואינה מועילה לשיחות הגרעין. אנחנו שמחים שאיראן הסכימה לנהל איתנו דיונים בנושא. אנחנו עדיין מדברים".

    השיחות בהסכם הגרעין מול איראן: סגן שר החוץ האיראני, עבאס ארקצ'י, שמייצג את הרפובליקה האיסלאמית בשיחות הגרעין עם המעצמות בווינה, אישר כי הושגו הסכמות בנושאים מסוימים בכל הנוגע לחזרה לקיום הסכם הגרעין מ-2015.

    אמש נחשף בערוץ 12, כי אנשי ממשל ביידן העבירו לאחרונה מסרים לישראל, לפיהם ה'פטפטת' וההתרברבות על פעולות שישראל עושה היא מסוכנת, מביכה ומסכנת את האמריקנים במשא ומתן שמתנהל מול איראן.

    שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, התייחס למסר האמריקני: "אנחנו לא לוקחים אחריות בנוגע לאירוע שהיה או לא היה בנתנז. אני לא מכיר שום התייחסות לנושא של הממשל האמריקני".



    0 תגובות