מסע כזה עוד לא היה: בחורי הישיבה טסו להשתטח על קברי צדיקים

    ארי טננבוים No Comments on מסע כזה עוד לא היה: בחורי הישיבה טסו להשתטח על קברי צדיקים

    לאחר כשבוע של מסע התעלות בקברי הצדיקים במזרח אירופה שבו בחורי ישיבת "אורייתא" לפתיחת זמן קיץ ברגשי רוממות וקדושה | המסע החל בציונים הק' בפולין ובציונו של הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק | המסע שמתקיים מידי שנה מגיע לאחר עמל ויגיעה של בחורי הישיבה בהתמדה מופלאה | סיכום ורשמים

    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברגשי התעלות והתרוממות סיימו השבוע בחורי ישיבת "אורייתא" בירושלים, את המסע ההיסטורי והמיוחד שקיימו לקברי צדיקי הדור זיע"א הטמונים במזרח אירופה. המסע שנערך בשבוע האחרון מתקיים מידי שנה זה כבר מספר שנים, כאשר לאחר חודשי החורף הארוכים, בהם בחורי ישיבת "אורייתא" – מהכותל המזרח של עולם הישיבות החסידי, שקדו על תלמודם ביתר שאת ועוז ואף סיימו מאות ואלפי דפי גמרא בשנה החולפת, כיאה לבני עלייה.

    ישיבת "אורייתא" בירושלים היא מהישיבות המופלאות בעולם התורה החסידי, כאשר פקע שמיה כבית שמגדלין בו תורה ויראת שמים, בעידודו של ראש הישיבה הגאון רבי דוד שפר שליט"א שוקדים בני הישיבה במהלך חודשי החורף הארוכים על תלמודם בשקידה מופלאה ונדירה כאשר לאחר מכן הם זוכים לצאת לימי התעלות בקברות הצדיקים שבפולין.

    מידי שנה, המסע נורא ההוד היה מתקיים בכ"א אדר, יומא דהילולא רבא של הרה"ק רבי אלימלך מליזענס'ק זיע"א, אלא שהשנה בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה, הסגרים והשבתת התעופה, הוחלט לצאת לימי המסע הנעלים לאחר ימי הפסח, עוד קודם תחילת זמן הקיץ בכדי שחס וחלילה דבר זה לא יגרום לביטול תורה.

    ואכן, למרות קשיים רבים שנערמו על מארגני המסע, הצליחו כל בני הישיבה בצוותא חדא עם ראשיה ורבניה לצאת למסע ההיסטורי שכל כולו קדושה והתעלות. המסע החל בשבוע החולף כאשר הוא החל בפולין המעטירה בציון קודשו של הרה"ק רבי דוד מלעלוב זיע"א, שם במקום מנוחת הצדיק שפכו בני הישיבה את ליבם נוכח פני השם שימלא משאלותם במידה טובה ישועה ורחמים. מיד לאחר מכן השתטחו משתתפי המסע על ציונם של הרה"ק הרמ"א והרה"ק בעל ה'דברי חיים' מצאנז זיע"א לרגל יום היארצייט שחל באותו היום.

    לאחר הכנה ראויה עלו בני הישיבה לציונו של הרה"ק רבי אלימלך מליזענס'ק זיע"א, שם במשך שעה ארוכה התחננו משתתפי המסע להיפקד בדבר ישועה ורחמים משמי שמי קדם. לאחר אמירת פרקי תהילים בהתעוררות ובדמעות החל לשאת דברים ראש הישיבה הגאון רבי דוד שפר שבנועם אמריו עורר בהתרגשות ובדמע על הזכות הנדירה לשהות בציונו של הצדיק ועל הישועות הגדולות שניתן לזכות בהן בעת רצון זה.

    ביום חמישי, לעת נטו צלילי ערב, יצאו בני הישיבה יחד וחצו את הגבול לאוקראינה, מקום אשר אף שם טמונים צדיקי הדור זיע"א. גולת הכותרת של המסע הייתה שבת התעלות בעיירת באיאן, שם שבתו בני הישיבה יחד עם רבניה וראשיה את השבת המרוממת אשר הגביה אותם טפחיים מעל לקרקע החומרית. בחורי הישיבה מציינים בהתרגשות כי נקודה מעניינת נרשמה במהלך תפילת השחרית של השבת כאשר בני הישיבה קנו את עליית השישי עבור נשיא הישיבה הנגיד הרבני ר' אריה אייכלר שליט"א בסכום אגדי של 36,850 דפי גמרא.

    השבת הייתה מהשבתות המרוממות ביותר שזוכרים משתתפי המסע, תפילות וזמירות השבת נאמרו בנעימה ובהשתפכות הנפש, כאשר ליבותיהם של המשתתפים עורג וכוסף לזכות לקדושת השבת במקום קדוש זה סמוך ונראה לציון קודשו של הרה"ק מרוזי'ן זיע"א. עם צאת השבת, התאספו משתתפי המסע להתוועדות דקדושה בהיכל ה"איילגע קלויז" בסאדיגורה, שם עם ניגוני רגש והתעוררות הם הכינו את נפשם לקראת ההשתטחות בציון הרה"ק מרוזי'ן זיע"א.

    בשעת ההשתטחות, הדמעות זרמו שם כמים, האווירה הייתה שעת רצון מיוחדת, שעת מוצאי שבת, כל אחד ביכה את משאלותיו, והתחנן להיפקד בדבר ישועה ורחמים. במשך שעה ארוכה עמדו שם בני הישיבה והתחננו, מי על זיווגים, מי על התעלות בעבודת השם ומי על יראת שמים. לאחר מכן התאספו בני הישיבה לאכילת מלווה מלכה כנהוג.

    בבוקרו של יום ראשון, המשיך המסע למעז'יבוז', שם התפללו בחורי הישיבה בבית מדרשו של הרה"ק מאפטא זיע"א. את סעודת ראש החודש ותפילת מעריב נרגשת וקורעת רקיעים קיימו משתתפי המסע הנדיר בסמוך לציונו של אור שבעת הימים הבעש"ט הקדוש זיע"א.

    ביום שני בבוקר הגיעו משתתפי המסע לבארדיטשוב שם התפללו את תפילת המנחה בהתעוררות והתעלות גדולה סמוך ונראה לציונו הק' של סנגורם של ישראל זיע"א, בדרך לשדה התעופה עצרו משתתפי המסע בז'יטומיר ומשם המשיך המסע לשדה התעופה בקייב, ממנו המריאו הבחורים בטיסה פרטית לישראל – לאחר שהנהלת הישיבה דאגה לכך שהמסע יסתיים טרם תחילת זמן קיץ ולא יוביל ח"ו לביטול תורה.

    את המסע המיוחד כולו הובילו צוות הישיבה בראשות ראש הישיבה רבי דוד שפר שליט"א, מנהל הישיבה הרב יהודה וגשל, הרב יעקב ברגר, סגן ראש עיריית ירושלים הרב יוסי דייטש, הנגידים נשיא הישיבה הרב אריה אייכלר מירושלים והרב שימי רייכמן מארה"ב ור' שלמה שטראה מבלגיה. על ארגון המסע ניצחו מוטי רבינוביץ ואחיו שמוליק מצוות "טיפ הפקות".

    המסע המרומם והנעלה שרומם את הבחורים מעלה מעלה, ננעל בתחושה של התעלות והתרוממות לקראת חודשי זמן הקיץ הבעל"ט כאשר כלל הבחורים ישובו לתלמודם בהיכל הישיבה בירושלים כשהם טעונים ברגשי אש קודש ובחוויות רוחניות מציוני קודשם של צדיקי הדור זיע"א.

     



    0 תגובות