תופעה מטרידה: ערבים מתעדים את עצמם מכים חרדים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on תופעה מטרידה: ערבים מתעדים את עצמם מכים חרדים

    תופעה מדאיגה בעקבות חודש הרמדאן: צעירים ערביים מתנכלים ליהודים, מתעדים את עצמם ומפיצים זאת ברשת. המשטרה פועלת לבצע אכיפה כנגד הפורעים, ועד כה כמה נעצרו | 4 חשודים נעצרו בחשד ליידוי אבנים וחפצים שונים לעבר שוטרים בהפרות סדר סמוך לשער שכם

    10:21
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on האביב כבר כאן: אורי בץ עם התחזית

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חודש הרמדאן: נמשכת תופעת ההתנכלויות על רקע לאומני בירושלים ובמקומות נוספים ברחבי הארץ. צעירים ערביים מתעדים את עצמם מתנכלים ליהודים עוברי אורח באופנים שונים ומפיצים את התיעודים ברשתות החברתיות. המשטרה ממשיכה לבצע אכיפה כנגד המעשים.

    ביום חמישי בלילה פורסם סרטון בו נראה צעיר ערבי כשהוא סוטר בעוצמה לנער חרדי ברכבת הקלה. בפעילות מהירה של משטרת ישראל נעצר חשוד במעורבות באירוע (21, בית חנינא) והוא הועבר לחקירה.

    אביו של הבחור שהותקף סיפר ל'חדשות הסקופים': "בני חזר מבוהל ומפוחד. סיפר שהיה שם מאבטח של הרכבת הקלה שלא עשה דבר. אנשים מהשכונה מפחדים לעלות לרכבת הקלה בקטע שבין פסגת זאב לגבעת התחמושת בגלל מקרים כאלו. הנהלת הרכבת אינה עושה דבר. אינני מחפש נקמה רק שלא יהיה עוד שיותקפו".

    באירוע אחר, בעיר העתיקה, נראה צעיר בעל חזות ערבית דוחף ומפיל בחוזקה שוטר על הרצפה.

    באירוע נוסף נראו צעירים ערביים מתנכלים לבחורי ישיבות ו'מעיפים' להם את המגבעות שלראשם.

    באירוע דומה תיעדו את עצמם מספר צעירים תוקפים בחור חרדי. המשטרה עצרה בשבת לפנות את החשוד וביקשה מבית משפט להאריך את מעצרו בחמישה ימים אבל בית משפט שחרר אותו בתנאים מגבילים, המשטרה תגיש ערר על ההחלטה לשחררו.

    באחד האירועים נראה צעיר ערבי בועט בחוזקה ברכב של משטרת ישראל שחנה בצד ושובר את את שמשת הרכב האחורית. המשטרה עדכנה, כי במהלך הלילה נעצרו 2 חשודים בגין המעשה וגרימת נזק נוספת. "משטרת ישראל רואה בחומרה נקיטת אלימות כל שהיא ותפעל למיצוי הדין עם המעורבים בכך", מסרו במשטרת ישראל.

    בליל שבת תיעדו את עצמם מספר צעירים ערביים זורקים אבנים לעבר אדם חרדי שעבר לידם באקראי עד שהחל לדמם. יש לציין, כי צעירים ערביים אחרים נחלצו לעזרתו ועזרו לו לצאת מן המקום ללא פגיעה נוספת.

    כמה רכבים נזקו מהשלכת אבנים סמוך למאה שערים. המשטרה פתחה בחקירה. לפי עדי ראייה כמה צעירים ערבים הגיעו בליל שבת וזרקו את האבנים. כך דיווח העיתונאי חיים גולדברג ב'כיכר השבת'.

    אמש (מוצ"ש) יידו צעירים ערביים אבנים לעבר שמשת אוטובוס קו 3 בדרך לכותל המערבי וניפצו את שמשת האוטובוס.

    עם זאת, למרות כל אירועי הפרות הסדר במהלך סוף השבוע, תפילת יום השישי הראשון של הרמדאן בהר הבית התקיימה ללא אירועים חריגים.

    אמש (מוצאי שבת) בערב התרכזו הפרות הסדר באזור שער שכם. עשרות צעירים החלו מפרים את הסדר במקום תוך יידוי אבנים, חפצים וירי זיקוקים לעבר השוטרים. שני אזרחים נפצעו קל לאחר שנפגעו מאבנים ופונו לטיפול רפואי. כוחות משטרה רבים פעלו במקום להשבת הסדרץ

    המשטרה עצרה במהלך האירועים 4 חשודים שנתפסו "על-חם", בגין יידוי אבנים וירי זיקוק, והם הועברו לחקירה.

    הבוקר, בהודעה מסכמת של משטרת ישראל לאחר האירועים הודיעה המשטרה כי "תפעל בנחישות אל מול אירועי הפרת סדר, אלימות וגרימת נזק, תאתר את המעורבים ותמצה עמם את הדין".

    במשטרה עדכנו, כי "במהלך הימים האחרונים פועלים כוחות משטרה רבים אל מול אירועי הפרת סדר אלימה בה נוטלים חלק עשרות רבות של צעירים במזרח ירושלים, סמוך לשערי העיר העתיקה בדגש לשער שכם המהווה ציר הכניסה המרכזי לסמטאות העיר ולהר הבית.

    במהלך הפרות הסדר יודו אבנים, בקבוקים וחפצים שונים, נורו זיקוקים, ואף מספר אזרחים שנקלעו למקום נתקלו באלימות ונגרם נזק לכלי רכב וניידות משטרה.

    במהלך פעילות כוחות המשטרה השונים נעצרו 21 חשודים בניהם אף קטינים שנטלו חלק בהפרות הסדר, אירועי האלימות וגרימת נזק לכלי רכב. החשודים הועברו לחקירה במסגרתה שוחררו חלקם בתנאים מגבילים והיתר הוארך מעצרם.

    משטרת ישראל תמשיך לפעול לשמירת הסדר הציבורי ותפעל אל מול פורעי חוק ביד נוקשה תוך מיצוי הדין עמם".



    0 תגובות