איראן הודיעה: עלינו על זהות האדם שחיבל במתקן הגרעיני

    שלמה ריזל No Comments on איראן הודיעה: עלינו על זהות האדם שחיבל במתקן הגרעיני

    רשת התקשורת הממלכתית באיראן הכריזה כי במסגרת חקירת אירוע הפיצוץ במתקן הגרעיני בנתנז, זוהה אדם שעל פי החשד עומד מאחורי החבלה, שמו הוא רזא כרימי, שהספיק כבר להימלט מאיראן

    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כלי התקשורת האיראני הממלכתי הרשמי פרסם במהלך השבת תמונה של אדם שלטענת השלטונות האיראניים אחראי לחבלה ברשת החשמל בכור הגרעיני בנתנז.

    החשוד, רזא כרימי, הוא תושב איראן בן 43 שנמלט מהמדינה עוד לפני הפיצוץ במתקן בראשון האחרון.

    מתוך הפרסום האיראני

    בשבוע האחרון החליטו האיראנים על הפעלת 1,000 צנטריפוגות נוספות והעלאת דרגת ההעשרה ל-60% כתגובה לפיצוץ במתקן הגרעיני. דרגת העשרת אורניום ל-60% הינה "המקפצה האחרונה לקראת העשרתו לאיכות של נשק גרעיני".

    נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן התייחס להודעת איראן שהצליחה להעשיר אורניום לרמה של 60% וגינה את המהלך: "החלטת טהרן מנוגדת להסכם הגרעין, ואינה מועילה לשיחות הגרעין. אנחנו שמחים שאיראן הסכימה לנהל איתנו דיונים בנושא. אנחנו עדיין מדברים".

    השיחות בהסכם הגרעין מול איראן: סגן שר החוץ האיראני, עבאס ארקצ'י, שמייצג את הרפובליקה האיסלאמית בשיחות הגרעין עם המעצמות בווינה, אישר כי הושגו הסכמות בנושאים מסוימים בכל הנוגע לחזרה לקיום הסכם הגרעין מ-2015.

    אמש נחשף בערוץ 12, כי אנשי ממשל ביידן העבירו לאחרונה מסרים לישראל, לפיהם ה'פטפטת' וההתרברבות על פעולות שישראל עושה היא מסוכנת, מביכה ומסכנת את האמריקנים במשא ומתן שמתנהל מול איראן.

    שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, התייחס למסר האמריקני: "אנחנו לא לוקחים אחריות בנוגע לאירוע שהיה או לא היה בנתנז. אני לא מכיר שום התייחסות לנושא של הממשל האמריקני".



    0 תגובות