כותרות פאנל 'מדינה בתוך מדינה' – השעה השנייה

    אסתי פלד No Comments on כותרות פאנל 'מדינה בתוך מדינה' – השעה השנייה

    כותרות הפאנל המיוחד של 'קול חי' בנושא יחסי החרדים והמדינה, ממלון 'ציפורי בכפר' – השעה השנייה | פרוש: "לא שלם עם כל מה שהמדינה עשתה לנו" | אשר: "הבעיה היא לא בגלל שהיה החלטות דווקא נגדנו. פשוט לא הייתה הבנה" | מלכיאלי: "ההנהגה החרדית התנהגה מעולה"

    11:02
    18.04.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on "מצילנו מידם": שב"כ חשף מחבל דעא"ש ליד ירושלים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פאנל מיוחד בנושא החרדים והמדינה נערך בכנס קול חי – "מדינה בתוך מדינה" ב'ציפורי בכפר' בהנחיית אבי מימרן, ובהשתתפות ח"כ יעקב אשר, סגן השר מאיר פרוש, ח"כ מיכאל מלכיאלי וסגן ראש עיריית ירושלים יוסי דייטש. בנוסף, השתתפו בפאנל הפרשנים יהודה אבידן, אברימי קרויזר ויוסי שווינגר.

    סגן שר החינוך מאיר פרוש: "לא שלם עם כל מה שהמדינה עשתה לנו. בחודש הראשון התנהגנו כמו שאמרו לנו. רק כשהבנו שמשרד הבריאות מתייחס אלינו באפליה לרעה, התנהגנו אחרת. הפסקנו להאמין עליהם. יש רבנים ואדמו"רים שהחליטו אחרת מהמדינה, כדי לא לסגור ת"תים ובתי כנסת. אנחנו לא מצליחים להכניס סעיף שיוכלו לפטר פקידים".

    יעקב אשר: "הבעיה היא לא בגלל שהיה החלטות דווקא נגדנו. פשוט לא הייתה הבנה. איך נציג משרד הבריאות אומר ש'לא נורא שלא יתחתנו חצי שנה'? כשהם רבו שברים ייפתחו, אנחנו נלחמנו על בתי כנסת ביום כיפור. את ההפגנות קידשו, ואנחנו רק רצינו את הדברים הבסיסיים. חתונות, לימוד תורה. לקח לי שנים כר"ע לשכנע את משרד החינוך על הצפיפות אצלנו בחיידרים".

    מיכאל מלכיאלי: "ההנהגה החרדית התנהגה מעולה. א"א לחשוב איך המגזר החרדי היה חי פה בלי הח"כים החרדים, על אף שלא כל מה שרצינו קרה; ההתפטרות של ליצמן לא הועילה לחרדים, ולכן דרעי לא הגיש התפטרות".

    יוסי שווינגר: "באחד הישיבות על מירון, הגיעה דוקטור שסיפרה סיפור שהתאים לתקופה שרבי שמעון היה חי. ש"יושנים בלולים". הסברנו לה את הנתונים, והיא אמרה "אה, לא ידעתי". ככה זה נראה בדרג הפיקודי".

    ח"כ יעקב אשר: "בלי חיבור לתורה אין כלום במדינה שלנו ורואים היום ביום העצמאות זה מהפך ליום שכולו תורה".



    0 תגובות