ח"כ ארבל: "מסעדה בשרית הגישה קינוח חלבי – מעילה חמורה"

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ ארבל: "מסעדה בשרית הגישה קינוח חלבי – מעילה חמורה"

    ח"כ ארבל בפנייה למנהל מחלקת הונאה בכשרות ברבנות הראשית: "המקרה בו מסעדה בשרית עם תעודת כשרות הגישה קינוחים חלביים, היא מעילה חמורה באמון הציבור שומר הכשרות. יש לבחון אם הגורמים המפקחים והאחראיים על המסעדה מטעם מערך הכשרות פעלו כמצופה"

    ח"כ משה ארבל צילום: פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע האירוע בו נפטרה אישה כתוצאה מתגובה אלרגית לאכילת דבר מאכל חלבי במסעדה, ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה לרב רפי יוחאי, מנהל מחלקת הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל: "המקרה בו מסעדה בשרית עם תעודת כשרות הגישה קינוחים חלביים, היא מעילה חמורה באמון הציבור שומר הכשרות. יש לבחון אם הגורמים המפקחים והאחראיים על המסעדה מטעם מערך הכשרות פעלו כמצופה".

    בכתב ששיגר למנהל מחלקת הונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל הרב רפי יוחאי כותב חה"כ ארבל: "בערב יום העצמאות, ב' באייר 14 באפריל, ביקרה אושר דרעי ז"ל בת ה-23 במסעדת "רחמים שמחה ובניו" בראש פינה, מסעדה בשרית כשרה, כדי לחגוג את יום העצמאות. בסיום הארוחה, לפי החשד, הוגש לשולחן קינוח שהכיל קצפת חלבית. אושר ז"ל אשר הייתה אלרגית לחלב הספיקה להגיע לבית החולים זיו בצפת לפני שהתמוטטה ונפטרה".

    "האירוע החמור עודנו נמצא בחקירת משטרה במסגרתה חמישה עובדים עוכבו לחקירה בחשד לרשלנות ושוחררו למעצר בית, המסעדה בינתיים סגורה. למרות זאת, אין מנוס מלבחון את האירוע גם בכלים הנתונים לרבנות הראשית. לא ייתכן שמסעדה בשרית עם תעודת כשרות מגישה קינוחים חלביים, מדובר במעילה חמורה באמון הציבור שומר הכשרות אשר עשויה גם להוביל כפי שראינו לסיכון חיי אדם. ניתן להניח כי קינוחים חלביים הוגשו לעשרות מבקרים במסעדה לפני שהמקרה התגלה בעקבות המוות הטרגי של אושר דרעי ז"ל".

    "יש לבחון אם הגורמים המפקחים והאחראיים על המסעדה מטעם מערך הכשרות פעלו כמצופה מהם ובהתאם לנהלים בתקופה שקדמה למקרה, ולשלול מהמסעדה את תעודת הכשרות בהקדם כדי שלא להכשיל ולסכן אחרים אם זו תיפתח מחדש בתקופה הקרובה. במסגרת בחינת פעולת מפקחי הכשרות יש לבדוק אם ניתן להסיק מסקנות רוחביות בדבר אופן פיקוח הכשרות כדי להבטיח שמקרים טראגיים מסוג זה לא יישנו", כתב ארבל.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      בן אדם נפטר! האם הכשרות זאת הבעייה? ברור שמדובר בטעות לא מכוונת. אמנם רשלנית מבחינת דיני כשרות אבל זה לא הזמן.