- רדיו קול חי - -

אייכלר: "עדיף ללכת עם הערבים מאשר עם הרפורמים במפלגת העבודה"

ח"כ ישראל אייכלר הגיע היום (רביעי) להתייעצות אצל גדולי התורה בבני ברק ושוחח עמם על המצב הפוליטי המורכב והחששות בנוגע לעולם התורה.

תחילה נכנס למעונו של שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שבירכו להצלחה. כזכור הורה שר התורה כי עדיף שיתוף פעולה עם מי שיכבד את הדת והמסורת היהודית על פני מי שרודף את הדת.

ח"כ אייכלר נכנס גם למעונו של הגאון רבי מאיר צבי ברגמן מזקני חברי המועצת של 'דגל התורה' שאמר: "לדעתי עדיף ללכת עם הערבים מאשר עם הרפורמים במפלגת העבודה.

"ממה הם מפחדים"? תמה הגרמ"צ, "הם רוצים לבטל את חוק הלאום, זו הבעיה היחידה. שאר הדברים בסדר. עיקר הדברים שצריך לדאוג זה לעולם הישיבות".

הגרמ"צ ברגמן תהה באוזני ח"כ אייכלר: "אנחנו שייכים לגוש הימין?! הרב שך היה אומר שהולכים איתם כי הם הכי קרובים ליהדות. כשהיינו בחוץ לארץ לא היינו הולכים להסתדר עם הגויים? הלא הרב מפוניביז' ישב בסיים הפולני. מה שיהיו יכולים להסתדר היינו עושים. וכי יש לנו שייכות איתם"?!

באשר להתנגדות של הציונות הדתית לממשלה בתמיכה מבחוץ של עבאס אמר הגרמ"צ ברגמן: "הוא חושש להתנחלויות שלו. אבל אנחנו דואגים לישיבות, לשבת, לדברים שנוגעים לתורה".