מנדלבליט לבג"ץ: לדחות את עתירה נגד הטלת המנדט על נתניהו

    אליהו גרין No Comments on מנדלבליט לבג"ץ: לדחות את עתירה נגד הטלת המנדט על נתניהו

    היועץ המשפטי לממשלה הגיב בבג"ץ לעתירה הדורשת לבטל את הטלת המנדט על רוה"מ נתניהו וטען כי יש לדחות אותה על הסף בשל היעדר עילה להתערבות שיפוטית

    היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש 90
    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המדינה הגישה לבג"ץ את תגובתה לעתירה המבקשת לבטל את הטלת המנדט להרכבת ממשלה על הבנימין נתניהו. עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא כי דין העתירה להידחות על הסף בהיעדר עילה להתערבות שיפוטית.

    היועמ"ש ציין כי סוגיה זו ממש הוכרעה בעבר בעתירת התנועה לאיכות השלטון, ונפסק כי שיקול הדעת הנבחן הוא של הגורם הממנה בלבד.

    כמו כן, טוענים באי כוח היועמ"ש, כי העותרים לא הצביעו על כל עילה להתערבותו של בית המשפט בהחלטת הנשיא להטיל את המנדט על נתניהו כמפורט לעיל. זאת בשים לב למעמדו הייחודי של נשיא המדינה; החסינות המוקנית לנשיא מכוח סעיף 13(א) לחוק-יסוד: נשיא המדינה; ובפסיקה העקבית לפיה היקף הביקורת השיפוטית על החלטות הנשיא הקשורות במילוי תפקידו צר ביותר, ובפרט פסיקתו של בית המשפט העליון בסוגיה זו ממש בעניין בן-מאיר.

    בפרקליטות הוסיפו כי עיקר טענות העותרים עוסקות בשאלת כשירותו של נתניהו לשמש בתפקיד ראש הממשלה (ואף במישור הוצאתו לנבצרות) ובשאלת שיקול הדעת בהטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נתניהו, הוכרעו זה מכבר בעניין התנועה לאיכות השלטון ונפסק כי אין מניעה להטיל עליואת תפקיד הרכבת הממשלה על אף היותו עומד לדין פלילי, ואף בשל כך אין עילה להתערבות בהחלטת נשיא המדינה.



    0 תגובות