גנץ: "בתוך כל הצער והכאב רואים את כוחה של החברה הישראלית"

    קובי פינקלר No Comments on גנץ: "בתוך כל הצער והכאב רואים את כוחה של החברה הישראלית"

    שר הביטחון גנץ בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בקרית שאול: "עלינו לזכור את הנופלים ולהיות מחויבים גם לחיים, ובהם עשרות אלפי נפגעים שנושאים בגופם ובנפשם את צלקות המלחמה- גלויות וסמויות מן העין"

    שר הביטחון בני גנץ צילום: פלאש 90
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון, בני גנץ, נאם בטקס הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל בקרית שאול, במעמד סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד מחוז ת"א במשטרה ניצב עמיחי אשד, רב העיר תל-אביב הרב מאיר לאו, יו"ר ארגון יד לבנים ת"א-יפו יוסקה לוטנברג, ראשי ערים, נציגי רשויות ומשפחות שכולות.

    מדברי שר הביטחון בני גנץ: "ביום הקדוש הזה, כשמדינת ישראל כולה מתייחדת עם חלליה, אני מבקש לדבר לא רק על הנופלים, אלא גם עלינו – החיים. כאן, סביבנו, טמונים כשלושת אלפים חללים ששילמו בחייהם במערכה הממושכת על הגנת מדינת ישראל. יש בהם דתיים וחילונים, גברים ונשים, שמאלנים וימנים. איש לא שאל אותם להשקפתם הדתית או לעמדתם הפוליטית, לפני שיצאו לקרב. במאות לוויות ובתים בהם הייתי, ראיתי משפחות שנסדקו, הורים, אחים ואחיות, בנות ובני זוג וילדים שחלק מהם נקבר באדמה. אך בעיקר, ראיתי ברגעים הללו את כוחה של החברה הישראלית".

    גנץ הוסיף: "בתקופה האחרונה אנו עדים לשיח מפלג שהולך וגובר, לעיתים נדמה כי מה שהיה פעם קדוש, היה ואיננו. כך למשל, הורים שכולים שנאלצו לספוג השנה חיצי תרעלה שביזו את כבוד חללינו- אלו דברים שאי אפשר להישאר אדישים אליהם ואסור להישאר אדישים אליהם. ולצידם משפחות אצילות. רגע אחד שנחרט בליבי השנה- כשברוך בן יגאל, אביו של עמית ז"ל, חייל גולני שנהרג בפעילות מבצעית, עומד בעצרת, ימים אחרי שבג"ץ פסק שלא ניתן להרוס את בית המחבל שהרג את בנו. עומד בכאב, מוחה, ועדיין קורא לכבד את בית המשפט, ומשתיק את מי שמשמיעים קריאות גנאי כלפי ערבים. כי במותם- ציוו לנו גם את האחדות והכבוד האחד לשני".

    בסיום נאומו אמר גנץ: "יש לנו מחויבות, לזכור את הנופלים ולהיות מחויבים גם לחיים, ובהם עשרות אלפי נפגעים שנושאים בגופם ובנפשם את צלקות המלחמה- גלויות וסמויות מן העין. מחויבות להיות רגישים יותר, להיות שם בשבילם. לבחון את עצמנו כשצריך – והמציאות הוכיחה לנו בצורה הקשה ביותר- שצריך. אני וכל מערכת הביטחון מחויבים לכך. כי בדיוק כשם שאנו מחויבים לביטחונה של מדינת ישראל, אנו מחויבים לשמירה על ערכיה ועל אלו ששלחנו אל הקרב, ולא חזרו ממנו אותו דבר".



    0 תגובות