ביידן הורה לקדם את עסקת המטוסים עם האמירויות

    שלמה ריזל No Comments on ביידן הורה לקדם את עסקת המטוסים עם האמירויות

    הנשיא ביידן אישר את קידום עסקת הנשק עם איחוד האמירויות שגובשה בעת שלטון ממשל טראמפ הכוללת מכירה של מטוסי חמקן מסוג F-35

    The IDF F-35 "Adir" stealth fighter plane. May 02, 2017. Photo by Moshe Shai/FLASH90 *** Local Caption *** F 35 ???? ???? צילום: משה שי / FLASH90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן הודיע לקונגרס כי בכוונתו לקדם את עסקת הענק של מכירת מטוסי האף 35 לאיחוד האמירויות. כך דיווחה סוכנות הידיעות' רויטרס'. העסקה כוללת מכירה של 50 מטוסי F35, מזל"טים וציוד מתקדם נוסף וצפויה להכניס לארה"ב כ-23 מיליארד דולר.

    כזכור, עם חתימת 'הסכמי אברהם' אישר ממשל טראמפ את מכירת כלי הטיס המתקדמים לאיחוד האמירויות וכשהנשיא ביידן נכנס לבית הלבן הוא הקפיא את ההסכם, אך כעת כאמור הורה לבחון מחדש את אישורו.

    דובר במחלקת המדינה האמריקנית אישר שהממשל יתקדם במכירת הנשק לאמירויות, אך אמר כי "נמשיך לבחון את פרטי העסקה ולהתייעץ עם גורמים באמירויות". לדבריו, הנשק שיימכר בסופו של דבר יימסר לאיחוד האמירויות מ-2025 והילך. הוא הוסיף כי הממשל "מצפה לדיאלוג טוב ומתמשך עם איחוד האמירויות" כדי להבטיח שותפות ביטחונית טובה יותר בין המדינות וציין כי ארה"ב תמשיך לפעול כדי שכל הנשק שמיוצר בה "ישומש באופן שמכבד זכויות אדם ועומד באופן מלא בחוקים הבינלאומיים".



    0 תגובות