ראה"מ נתניהו: "מתחייב להשקיע כל מאמץ להחזיר את הנעדרים והשבויים"

    איתי גדסי No Comments on ראה"מ נתניהו: "מתחייב להשקיע כל מאמץ להחזיר את הנעדרים והשבויים"

    ראש הממשלה נאם בטקס "יום הזיכרון" בבית "יד לבנים" בירושלים וסיפר על ההצלחה המרשימה של השנה האחרונה, "השנה החולפת, בהמשך לשנה שקדמה לה, הייתה השנה הביטחונית הטובה ביותר בתולדות המדינה. זה אומר שמספר הנופלים היה הקטן ביותר"

    ראש הממשלה בטקס היום צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שלישי) בעצרת הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה תשפ״א בבית ׳יד לבנים' בירושלים והתייחס להצלחה עם מבצע החיסונים שהביא את קרובי המשפחה לפקוד את קבר יקיריהם, "השנה, בעקבות מבצע החיסונים הלאומי, הסרנו חלק גדול מן המגבלות – אבל חובת הזהירות עדיין קיימת. למען יקירינו שאיבדנו, נוסיף לשמור על הבריאות ועל החיים מתוך ערבות הדדית, כי כולנו משפחה אחת גדולה".

    נתניהו סיפר על האובדן האישי במשפחתו, "זוהי כמובן משפחה יוצאת דופן. אני יודע, כי לצערי אני משתייך אליה כבר 45 שנה. כשאיבדתי את אחי, סא"ל יונתן נתניהו, מפקד סיירת מטכ"ל, שהוביל את חייליו בשחרור החטופים באנטבה, אוגנדה. בניגוד למשפחה רגילה, אנחנו איננו רוצים להתרחב ואיננו שמחים להתרחב. בדיוק להפך".

    ראה"מ הוסיף, "כל אחד ואחת מאיתנו זוכר את הרגע הנורא שבו הוא ניצב ליד תלולית העפר התחוח. שבר עצום פקד אותנו, שבר שחורת בנו צלקת עמוקה. גדיעת החיים, בית ריק, לב פצוע שאף פעם לא באמת מחלים".

    "אחר כך התחלנו ללמוד לחיות מחדש, וכולנו עושים זאת בשבילנו ובשבילם: בשביל 23,928 חללי מערכות ישראל, שעליהם נוספים אלפי האזרחים שנרצחו בפעולות האיבה", אמר נתניהו.

    נתניהו הזכיר את סיפורו של עמית בן יגאל הי"ד, "כששלמה היה שקוע בכאבו, היטה אליו כתף תומכת ברוך בן יגאל, אביו של לוחם 'גולני', עמית בן יגאל ז"ל. עמית נפל בפעילות מבצעית לפני אחד עשר חודשים. ברוך כתב לשלמה: "יש לי בקשה אחת אליך מאב שכול לאב שכול – תיאחז בחיים, כי זה מה שהילדים שלנו רוצים". משפחה. משפחה עד הסוף".

    נתניהו פנה למשפחות השכולות ואמר, "יקיריי, בני המשפחה, כראש הממשלה אני עושה הכל בפעולות שאנחנו מאשרים, לחסוך חיי אדם. זה ככל אינו מובן מאליו, זה מושג, בראש ובראשונה, בזכות ההרתעה העקבית והנחושה של מדינת ישראל. של כולנו".

    ראש הממשלה סקר את השנה החולפת ואמר, "השנה החולפת, בהמשך לשנה שקדמה לה, הייתה השנה הביטחונית הטובה ביותר בתולדות המדינה. זה אומר שמספר הנופלים היה הקטן ביותר. במזרח התיכון הנפיץ שכמובן יכול להשתנות כהרף עין. לציבור שיושב פה, זה לא אומר הרבה. למי שנפגע, למשפחות הנופלים – זו הייתה השנה האיומה ביותר בחייהם. במקביל למאמצינו למנוע קורבנות, אנו מכינים את צה"ל ואת זרועות הביטחון ליום פקודה".

    עוד הוסיף ראה"מ, "שני הדברים מתקיימים בו זמנית: הרצון למנוע מלחמות מיותרות ואיתן נפילת חיילים, ומנגד המוכנות התמידית ליום פקודה. רק אם נהיה נכונים להגן בעוז רוח, בהקרבה עילאית, על המדינה שלנו – רק אז נבטיח בעזרת ה' את קיומנו ועתידנו".

    בסיום דבריו אמר נתניהו, "שרשרת כבירה של גבורה וזיכרון מדור לדור: להגנת המולדת, לבניין ארץ חמדת אבות, להבטחת נצח ישראל. אני מאחל החלמה לכל הפצועים, בתוכם ליקירנו איציק סעידיאן, לוחם צה"ל במבצע צוק איתן, שכולנו מתפללים להחלמתו וכולנו מחבקים את משפחתו".

    ראש הממשלה פנה למשפחות ואמר, "אני מתחייב שנוסיף להשקיע כל מאמץ להחזיר הביתה את הנעדרים והשבויים שלנו, כולל בימים אלה. זוהי משימה קדושה שאיננו מרפים ממנה. זכרם של חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה – חי בליבנו ויחיה בלבנו לעד. יהי זכרם ברוך".



    0 תגובות