הערכות: איראן לא תגיב בפעולה ישירה נגד ישראל

    קובי פינקלר No Comments on הערכות: איראן לא תגיב בפעולה ישירה נגד ישראל

    על פי ההערכות במערכת הביטחון, אירן לא תגיב בפעולה ישירה נגד ישראל אלא כנגד נציגויות, סייבר ופעולות שלא יגרמו לעימות ישיר | "כל שבוע נעשות פעולות כדי להרחיק מאיתנו את הסכנה", אומר גורם ביטחוני

    מטוס קרב איראני
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה אחרי מתקפת הפיצוצים בכור האטומי של איראן בנתנז, במערכת הביטחון מתקיימים דיונים באשר לדרכי התגובה האפשריות של האיראנים. הדעה המשותפת לכל ארגוני הביטחון והיא גם תעלה בשבוע הבא על סדר היום של הקבינט המדיני בטחוני, שאיראן אכן תגיב לשתי הפעולות האחרונות המיוחסות לישראל, הן הפגיעה באניית משמרות המהפיכה בים האדום והן הפיצוצים שגרמו לקריסת מערכת החשמל והפסקת הייצור והפעילות של הצנטריפוגות החדשות מסוג ir 6.

    הערכת מערכת הביטחון היא שהאיראנים יחפשו ומחפשים דרך להגיב אבל לא בצורה כזו שתחתים אותם. זה יכול להיות בדמות פגיעה באחת הנציגויות שלנו בחו"ל, שגרירות או מתקנים של ישראל, זו יכולה להיות מתקפת סייבר על תשתיות ישראליות (מים, חשמל, בנקים וכד') וזו יכולה להיות פעילות נקודתית של שיגור מספר טילים מאזור רמת הגולן כפי שהיה ב 2019.

    כך או אחרת, ההערכה היא שלא צפוי עימות של ממש בתקופה הקרובה הן בשל הבחירות הצפויות באיראן בחודש יוני הקרוב והן בשל סבב שיחות הגרעין בוינה.

    במקביל לכל זאת, במערכת הביטחון לא לוקחים סיכונים ונציגויות ישראל ברחבי התבל הונחו לשמור על עירנות גבוהה במיוחד בימים המיוחדים הללו לעם ישראל וכן נעשות פעולות רבות בשטח כמו פריסת סוללות, עיבוי מערך ההגנה האוירית (שהוא הטוב בעולם) ופעולות מדיניות רבות כמו השיח עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין וצוותו.

    "אנחנו לא יושבים על זרי הדפנה והתהילה", אומר גורם בטחוני ל'קול חי' "וכל שבוע נעשות פעולות במרחב הקרוב והרחוק כדי להרחיק מאיתנו את הסכנה", אומר הגורם ולא מפרט.



    0 תגובות