לראשונה בממשל ביידן: מזכיר ההגנה האמריקני בביקור בישראל

    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on לראשונה בממשל ביידן: מזכיר ההגנה האמריקני בביקור בישראל

    מזכיר ההגנה האמריקני לויד אויסטין נחת בנתב"ג כאורחו של שר הביטחון גנץ. אוסטין יבקר בישראל יומיים והביקור יעסו בנושא הגרעין האיראני, שת"פ מקצועי ומודיעיני ונושאים נוספים

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין נחת הבוקר (ראשון) בארץ ביחד עם צוותו, ויהיה אורחו של שר הביטחון בני גנץ. על ביקור אוסטין בארץ, אמון מטעם השגרירות, הממונה על ענייני שגרירות ארה"ב ג'ונתן שרייאר, והוא נערך בליווי מ.מ. תת מזכיר ההגנה למדיניות, ד"ר מארה קרלין, העוזר הבכיר למזכיר ההגנה, בריאן פנטון, ראש המטה, קלי מגסמן, ועוזר השר לקשרי ציבור ג'ון קירבי.

    המשלחת של מזכיר ההגנה מונה כמה עשרות אנשי צוות, וביניהם קבוצת עיתונאים שתלווה אותו לאורך ביקורו בישראל, בגרמניה ובמדינות נוספות. ישראל היא המדינה הראשונה בביקורו השני של אוסטין מחוץ לארה"ב, והוא הבכיר האמריקאי הראשון של מממשל ביידן שמגיע למזרח התיכון לביקור בישראל שיימשך יומיים.

    אוסטין יגיע היום לקריה בתל-אביב ויתקבל בקבלת פנים רשמית, הראשונה שתתקיים במחנה המטכ"ל לפי כללי הפרוטוקול מאז פרוץ הקורונה, ולאחר מכן יקיים סבב פגישות בהשתתפות שר הביטחון בני גנץ, מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל, הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש אג"ס, אלוף טל קלמן וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון זהר פלטי.

    מחר יבקר אוסטין ביחד עם שר הביטחון גנץ בבסיס נבטים ויקבל תדריך ממפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, וכן יקבל סקירה על שורה של פיתוחים ביטחוניים שפותחו על ידי התעשיות הישראליות בשיתוף פעולה עם הממשל האמריקאי.

    לאחר מכן, יקיימו אוסטין וגנץ סיור משותף ביד ושם ויניחו זר בהיכל הזיכרון בהר הרצל לקראת יום הזיכרון למערכות ישראל שיתקיים השבוע.

    אוסטין ימשיך משם לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו ולאחר מכן יסיים את ביקורו.

    במוקד הדיונים בביקור עומדים המשך הרכש וההצטיידות בין המדינות, שמירה על היתרון האיכותי של ישראל, העמקת שיתוף הפעולה המודיעיני במרחב, והנוכחות האמריקאית במזרח התיכון.

    בנוסף, במרכז הביקור יעמוד נושא הסכם הגרעין עם איראן וההתבססות האיראנית במזרח התיכון וחיזוק שיתופי פעולה אזוריים בחסות אמריקאית, ובראשם היחסים עם ירדן, מצרים ומדינות נוספות במפרץ.



    0 תגובות