מקדשים שם שמים: מרן הגר"מ שטרנבוך בביקור חיזוק בשכונת רמת אברהם

    ארי טננבוים No Comments on מקדשים שם שמים: מרן הגר"מ שטרנבוך בביקור חיזוק בשכונת רמת אברהם
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    עם פריחת היכלי התורה והישיבות בשכונת רמת אברהם (גולובנציץ) בבית שמש, אשר הוקמה ונבנתה בדקדוקי הלכה והידורים מיוחדים שהתווה מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, הופיע מרן הגר"מ שטרנבוך שליט"א לביקור חיזוק במקום, ונשא דרשת חיזוק בבית המדרש המרכזי 'קהל חסידים'.

    לאחר מכן נכנס להיכל בית המדרש 'דושינסקיא' למעמד סיום מסכת פסחים שנערך במקום ע"י תושבים בני קהילת דושינסקיא.

    מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך המשמש כראב"ד החרדית נכנס בזמנו לעובי הקורה בשל טענות לעצמות אדם באתרי הבנייה, והתווה את הדרך לבניית השיכון.

    לפני כשנתיים יצא מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א במכתב מיוחד והורה כי "בוודאי המקום מהודר למגורי כהנים ויראי ה'". כמו כן בירך מרן שר התורה במכתבו את כל התושבים: "ברכת ה' יחול על כל המתיישבים שמה".

    לאחר שוך הסערה בשנים האחרונות, כאשר השיכון כבר מאוכלס בתושבים מסלתה ומשמנה של היהדות החרדית, ובהם גם תושבים רבים מקהילות היישוב הישן בירושלים כמו דושינסקיא וסאטמאר, הגיע מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א לביקור חיזוק מרומם בשכונה, ונשא דברים נרגשים לפני התושבים.

    בדבריו הרחיב בחלק ההלכה ואגדה, וכמו כן ביקש להמשיך לשמור על צביון קדושת השכונה, והתבטא כי התושבים המתגוררים בשכונה 'מקדשים שם שמים'.

    בדבריו אמר מרן פוסק הדור, "כשבאים לכאן רואים קידוש ה'. שהלא התושבים כאן התחייבו מתחילת בניית השיכון שהכל יהא נקבע אצלם רק עפ"י הלכה בלבד ולא יסתכלו ימין או שמאל, ונמצא שכל מי שגר כאן הרי הוא מקדש ה' בהכרזתו שהכל יהא מוכרע אצלו רק על פי התורה הקדושה ולא על פי שיקולים אחרים ח"ו.

    עוד התייחס לטהרת השיכון והשמירה מפגעי הטכנולוגיה: "השיכון כאן נעשה דוגמא של 'ארלכע שיכון'. הקימו כאן "וועדת איכלוס" לשמור שלא ייכנסו לכאן תושבים המחזיקים כלים אסורים שיש בהם חיבור פרוץ לאינטרנט, וצריכים להמשיך הלאה בדרך זו, שבמקום טהור ומהודר כזה צריך להיזהר ביותר לשמור היטב על גדרי הקדושה.

    לאחר מכן נכנס להיכל בית המדרש 'דושינסקיא' בשכונה למעמד סיום מסכתא שנערך על ידי אברכי דושינסקיא תושבי המקום, ונשא דברים לפניהם במעלת סיום מסכת, ובירך שהשיכון יהא מקום מרכז של תורה ועבודה, וישפיע לטובה על הסביבה".



    0 תגובות